یک روز برای وب جشن گرفته می‌شود

گروه کامپیوتر - روزها با ثانیه‌ها و دقایق همراه می‌شوند و می‌گذرند، اما شاید تنها وقایع و اتفاقات مختلف بتوانند به آنها ماندگاری ببخشند. قرار است یک اتفاق جالب روز جمعه (۲۹ سپتامبر) را به یک روز برای وب (iONE WEB DAY)

تبدیل کند. در این روز مردم از سرتاسر دنیا دور هم جمع می‌شوند تا جشنی را برای آنچه زندگی مجازی را به آنها هدیه کرده، برگزار کنند.

«سوزان کداوفورد» یکی از برنامه‌گذاران این جشن در این مورد می‌گوید: «ما تصمیم داریم در این روز مردم را دور هم جمع کنیم تا هر کدام از تاثیرات دنیای WEB روی زندگی خود بگویند. این در حالی است که در این روز هم مثل هر روز دیگر اتفاق‌های مختلفی در سرتاسر دنیا و حتی فعالیت‌‌های آنلاین می‌افتد که هر کدام از آنها می‌توانند مقدمه‌ای برای ایجاد یک تحول باشند.»

در حقیقت یکی از اهداف طراحان این برنامه، ایجاد بزرگ‌ترین مجموعه جهانی عکس آنلاین است. به این منظور تمام کاربران WEB می‌توانند روز جمعه عکس‌های خودشان را در وب‌سایت‌هایی به اشتراک گذاری عکس مانند WEBSHOTS و FLICKR آپ‌لود کنند تا در نهایت آلبوم‌هایی بزرگ از عکس‌های متنوع جهانی به وجود بیایند. علاوه بر این برنامه‌گذاران ONE WEB DAY سعی دارند در این روز کاربران را تشویق کنند تا بررسی‌هایشان را درباره تاثیر WEB در زندگی خود روی وبلاگ‌هایشان قرار دهند.

«در واقع هر کدام از ما می‌توانیم برداشت خود را از زندگی مجازی و یا شاید نوع دیگری از زندگی، در این جشن بیان کنیم. این موضوع می‌تواند دیدگاه وسیع‌تری از تاثیرات ورود وب به زندگی‌های روزمره و بهره‌برداری بهتر از امکانات آن را به ما بدهد.» سوزان کداوفورد استادیار دانشکده حقوق Cardazo در نیویورک با اشاره به این موضوع، ادامه می‌دهد: «امیدوارم این رویداد جرقه‌ای باشد تا افراد را درباره تغییراتی که به واسطه ورود به یک دنیای جدید در ده سال گذشته برایشان اتفاق افتاده، به فکر واداشته و انتظارات آنها را از اتفاقات آینده در این مورد روشن کند».

به اعتقاد کداوفورد وب متعلق به همه مردم دنیا است. او در این مورد می‌گوید: «فکر می‌کنم هر کدام از ما می‌توانیم یک اتفاق جدید باشیم و آن را به دیگران هدیه کنیم. به همین دلیل می‌توان گفت web در هر لحظه یک تاثیر جدید یا حتی یک تحول ایجاد می‌کند.»

این در حالی است که بلاگرهای سرتاسر دنیا قبل از رسیدن روز جشن عقاید خود را درباره این رویداد روی وبلاگ‌هایشان ثبت کرده‌اند.

روز جمعه اولین روز web است و بنابر اعلام برنامه‌گذاران این جشن،«One web Day» به زودی به یک رویداد سالانه تبدیل خواهد شد.