تلاش صنعت تلفن‌همراه برای تولید گوشی‌های سازگار با محیط‌زیست

چنانچه کاربران تلفن‌همراه سراسر جهان به هنگام پر شدن ظرفیت باتری گوشی‌های خود، شارژر‌هایشان را از پریز برق بیرون بکشند، برق مورد نیاز میلیون‌ها خانه ذخیره می‌شود. به همین منظور شرکت نوکیا سعی دارد با تشکیل گروهی، تلفن‌های همراه جدیدی طراحی کند که با محیط زندگی بشر سازگارتر باشند. به گزارش (ایسنا)، این گروه همچنین شامل شرکت‌های موتورولا، وودافون و شرکت مخابرات فرانسه و غیره است. تشکیل این گروه در راستای برنامه کمیسیون اروپا، جهت یکپارچه‌سازی اعضای صنایع مختلف برای کاهش تاثیرات منفی محصولاتشان بر روی محیط زندگی انسان بوده است.

اعضای این گروه جدید تلاش خواهند کرد تا به کاربران آموزش دهند چگونه تاثیرات منفی محیطی تلفن‌های همراه خود را کاهش دهند، برای مثال کارخانه‌های تولید گوشی همراه محصولات خود را به سیستمی‌ مجهز می‌کنند که به هنگام شارژ کامل باتری، از کاربر می‌خواهد تا شارژر را از برق بیرون بکشد. ‌در صورتی که تنها ۱۰درصد از کاربران جهان این کار را انجام ‌دهند، برق مورد نیاز سالانه ۶۰هزار خانه ذخیره خواهد شد.

همچنین شرکت‌های سازنده گوشی استفاده از مواد زیان‌آور برای محیط‌زیست را کاهش خواهند داد که یک نمونه بارز آن تصمیم شرکت نوکیا مبنی بر متوقف ساختن استفاده از هرگونه مواد شیمیایی مضر برای محیط‌زیست است.

اپراتورها شمار تلفن‌های همراهی که برای بازیافت برگشت می‌خورند را نیز کاهش خواهند داد و با بررسی برنامه‌های فعلی بازیافت در سراسر جهان، این نوع گوشی‌ها را شناسایی می‌کنند.