معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: احتمال دارد یکشنبه این هفته، نخستین روز ماه مبارک رمضان باشد ولی در صورت عدم اثبات و اعلام این مساله، مردم براساس تقویم رسمی کشور به تکلیف شرعی خود عمل کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمد مروی دیروز در یک نشست خبری گفت: از فردا ۱۰۰ گروه ویژه استهلال دفتر مقام معظم رهبری با امکانات و تجهیزات کامل در سراسر کشور مستقر شده و به استهلال می‌پردازند و چنانچه ماه رؤیت و آغاز ماه مبارک رمضان برای مقام معظم رهبری اثبات شد، در اولین فرصت به اطلاع مردم می‌رسد، در غیر این صورت آنها می‌توانند براساس تقویم رسمی کشور به تکلیف شرعی خود عمل کنند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: از مسائل مهمی که از آغاز رهبری حضرت آیت ا... خامنه‌ای مورد اهتمام ایشان قرار گرفت و دفتر را مکلف به بررسی دقیق موضوع فرمودند، مساله رؤیت هلال ماه بود که در طول ۱۷ سال گذشته، روند تکاملی را طی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: «گزارش‌های تهیه شده توسط ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، به صورت منظم در اختیار حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای و ائمه جمعه سراسر کشور و مراجع عظام تقلید قرار می گیرد».