رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خطبه دوم نماز جمعه تهران تصریح کرد: اینکه غربی‌ها پیش‌ شرط برای مذاکره با ما تعیین کردند تا خواسته‌های آنها را بپذیریم و غنی‌سازی را تعلیق کنیم، قابل قبول نیست. به گزارش خبرگزاری فارس، هاشمی‌رفسنجانی، امام جمعه موقت تهران در آغاز خطبه دوم، ضمن فراخواندن نمازگزاران به رعایت تقوا، یاد و خاطره شهیدان مدنی، قدوسی ، هاشمی نژاد و شهدای حادثه هواپیمای سی۱۳۰ و شهدای صبرا و شتیلا، طالقانی، فلسفی و شهریار را گرامی داشت.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس، معلمان را انسان‌های بزرگ خواند و از متولیان امور خواست که به روح دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در آموزش‌ها توجه کنند. رفسنجانی گفت: اگر ما موفق بشویم انسان‌های دانشمند را تحویل تاریخ دهیم، کاری بزرگ انجام داده‌ایم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اظهارات پاپ و نادرست خواندن آن تصریح کرد: این اقدام می‌توانست آثار بدی در روابط انسانی داشته باشد و مطلب ناحقی هم در زمانی که بحث گفت‌وگوی ادیان مطرح شده، گفته شده است و بیان این مطلب که اسلام، خشونت را رواج می‌دهد، با بسیاری از آیات قرآن همخوانی ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه حالت تدافعی مسلمین به خاطر حمله مهاجمان بوده است، گفت: این حرف‌ها بعد از مشروطه هم در ایران شروع شد و مربوط به زمان ما نیست.

وی با اشاره به عکس‌العمل‌های مسلمانان در سراسر دنیا در قبال توهین‌های اخیر، اظهار کرد: مسلمانان در چنین شرایطی بدون اینکه قائل به حمایت دولتی باشند، واکنش نشان داده و آمادگی خود را برای دفاع از اسلام و پیامبر نشان دادند.