اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، ترکیب هیات رییسه سازمان نظام مهندسی را انتخاب کردند. به گزارش ایسنا، علی آهون‌منش، به عنوان نایب رییس، مهندس سعید یلقی به عنوان دبیر شورای مرکزی و جهانشاه‌صدیق به عنوان خزانه‌دار سازمان انتخاب شدند.

محسن موحدیان عطار، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، در اولین جلسه شورای مرکزی سازمان اظهار کرد: ساماندهی دانش‌آموختگان بخش، مسوولیت سنگینی است که برای انجام این امر، کمک تمام بخش‌های مربوطه از جمله دولت، مجلس شورای اسلامی‌، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری لازم است.

وی یکی از مهم‌ترین تهدیدهای محیطی سازمان‌های مردم نهاد را نفوذ مسائل سیاسی و جناحی در آن دانست و تاکید کرد: برآیند کلی چنین رویکردهای سیاسی منفی و به ضرر سازمان تمام خواهد شد. بنابراین رویکرد اصلی سازمان صنفی، کارشناسی و غیرسیاسی خواهد بود.

موحدیان افزود: نظام مهندسی همه ۷۳هزار عضوی است که در سراسر کشور آمادگی انجام فعالیت‌های مختلف در بخش کشاورزی را دارند و استان‌ها باید از تمام ظرفیت خود برای انجام ماموریت‌های سازمان به نحو مطلوب استفاده کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ضمن اشاره به تناسب نداشتن نظام آموزشی با نیاز واقعی بخش کشاورزی و مشکلات ناشی از آن گفت: یکی از گام‌های اصلی سازمان نظام مهندسی استان‌ها نیازسنجی و تعیین تعدادی دانش آموختگان و رشته تحصیلی مورد نیاز فعالیت‌های مخلتف کشاورزی کشور است تا بتوان تصویری صحیح از ضرورت اصلاح برنامه‌های آموزشی کشور را ارائه داد. در عین حال لازم است با استفاده از تجارب گذشته و تدوین روش‌های جدید، تعیین نسبت حضور دانش آموختگان در عرصه‌های تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی و حضور فعال در حوزه تجارت محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، ارزش افزوده بخش را افزایش داد.

او تاکید کرد: دولت در همه حال وظیفه‌مند است و باید فعالیت‌های منتهی به انجام وظیفه خود را به حوزه‌های خصوصی واگذار کند و در چنین موقعیتی سازمان باید طراحی این فرآیند را به خوبی انجام داده و امکان عملیاتی کردن برون‌سپاری فعالیت‌های دولت را فراهم کند.

وی افزود: با پیگیری‌ها و مذاکره با معاونت ترویج و نظام‌های بهره‌برداری وزارت جهاد کشاورزی موافقت‌نامه‌ای فراگیرتر و کامل‌تر در مورد مهندسان ناظر با مشورت تعدادی از استان‌ها تهیه و صورت نهایی آن را در شرف امضا است.