دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور گفت: دیتاسنتر‌ها باید علاوه بر اتصال به شبکه اینترنت جهانی، بر روی شبکه ملی اینترنت وصل شوند، چراکه اغلب کاربردهای الکترونیکی کاربران ایرانی را شامل می‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، عبدالمجید ریاضی از مدیریت توسعه IT در کشور به عنوان یکی از وظایف شورای عالی فناوری اطلاعات کشور یاد کرد و گفت: مشکلی که دنیا با آن روبه‌رو است، بحث حاکمیت و تسلط آمریکا بر شبکه اینترنت و نگرانی از در اختیار گرفتن اطلاعات توسط این کشور است که می‌تواند کشورها را با تهدید جدی مواجه کند. به عنوان مثال این کشور در یک رقابت اقتصادی با در نظر داشتن منافع خود قادر است اینترنت را در انحصار خود قرار دهد، ما نیز باید خود را زیاد به اینترنت جهانی وابسته نکنیم و شبکه ملی اینترنت را داشته باشیم.

وی حضور برخی سایت‌های دولتی در IDC‌های خارج از کشور را خطرناک دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد IDC‌های داخلی برای جلوگیری از خروج داده‌ها و اطلاعات به خارج از کشور ضروری است طبق آمار یکی از ارائه کنندگان خدمات اینترنت در کشور در سال ۸۵، ۸۶‌درصد از ایرانی‌ها دارنده ایمیل یاهو هستند.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات ادامه داد: میزان کاربران در برنامه پنج ساله چهارم باید ۲۲‌میلیون باشد که ۵/۱‌میلیون از آنها باید از ADSL استفاده کنند. با داشتن شبکه پرسرعت می‌توان اشتغال جدید روی وب را در داخل کشور ایجاد کرد و از نیازهای میزبانی داخلی می‌توان ایجاد مراکز IDC با همکاری بخش خصوصی بر روی شبکه ملی اینترنت، ایجاد آیینه DNS مربوط به ir با همکاری پژوهشکده دانش‌های بنیادی را نام برد.