ساختمان «574»، مخفیگاه مخوف قاچاقچیان

یک ساختمان سه طبقه در شرق تهران که به مخفیگاه و پاتوق اعضای باند بزرگ خرید و فروش مواد مخدر تبدیل شده بود، از سوی ماموران ضربت سرکلانتری چهارم شناسایی و تمامی متهمان دستگیر شدند. به گزارش پلیس، مقارن ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه، ماموران ضربت سرکلانتری چهارم فرماندهی انتظامی تهران در جریان اجرای طرح‌های پاکسازی محدوده استحفاظی خود موفق به شناسایی یک آپارتمان تجاری ـ مسکونی شدند که مخفیگاه و مرکز فعالیت اعضای باند بزرگ خرید و فروش و مصرف مواد مخدر بود.

به این ترتیب پلیس ضربت با شناسایی این آپارتمان مخوف با نمایی دود گرفته، ساعت ۹ صبح در اقدامی غافلگیرانه وارد منزل شدند.

این در حالی بود که ماموران به محض ورود به در چرک گرفته و راهروهای تنگ و باریک در حالی که مقدار فراوانی ضایعات، تکه‌های آهن و پلاستیک در راهروهای کثیف و متعفن آن انباشت شده بود، مواجه شدند.

در این میان با ورود ماموران به ساختمان در هر سه طبقه آن، تعداد زیادی از معتادان تابلو در حالی که در میان نزدیک به ۸ آلونک دو متری کنار منقل چنبره زده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ حسین اسلامی، سرکلانتر چهارم نیروی انتظامی تهران بزرگ در تشریح نحوه شناسایی و دستگیری اعضای این باند، گفت: در پی شناسایی و ورود ماموران ضربت سرکلانتری چهارم و کلانتری ۱۲۷ «نارمک» به این آپارتمان سه طبقه تعداد ۱۹ تن از معتادان تابلو حاضر در محل با ادوات و آلات استفاده از مواد مخدر دستگیر شدند.

وی افزود: در بازرسی از منزل نیز ۵۰۰ گرم تریاک، ۱۵ بسته کراک هر کدام به وزن ۶ گرم، یک دستگاه ترازوی دیجیتالی جهت وزن کردن مواد مخدر و ۱۲۰هزار تومان وجه نقد حاصل از خرید و فروش مواد مخدر به دست آمد.

سرهنگ اسلامی با بیان این که اعضای این باند به سرکردگی شخصی به هویت «شرف» فعالیت می‌کردند، خاطرنشان کرد: این شخص ساماندهی اعضای باند را بر عهده داشت، این در حالی است که این متهم از جمله مجرمان سابقه‌دار در زمینه مواد مخدر است.

سرهنگ اسلامی افزود: از میان ۱۹ تن دستگیر شده، با میانگین سنی ۲۵ تا ۴۵ سال، چهار تن از فروشندگان اصلی مواد مخدر بودند.

سرهنگ اسلامی در ادامه با اشاره به طرح‌های پاکسازی اجرا شده در سطح شهر تهران از سوی ماموران ضربت سرکلانتری‌ها، خاطرنشان کرد: دستگیری مظنونان در خصوص جرایم سرقت، مواد مخدر، مشروبات الکلی، اراذل و اوباش و ... از جمله برنامه‌های اجرا شده در طرح‌های پاکسازی است.

وی در خصوص وجود اماکن و مخفیگاه‌های آلوده در سطح حوزه استحفاظی سرکلانتری چهارم، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده در کارهای اطلاعاتی، تمامی اماکن در حال شناسایی است و با پیگیری‌های صورت گرفته، مجرمان دستگیر می‌شوند.