48ساعت عملیات برای انهدام باند سیاه

اعضای تبهکار باند سیاه پس از سرقت مسلحانه و قتل در شهرستان شهریار پس از ۴۸ساعت تلاش دستگیر شدند. رضا زارعی، فرمانده انتظامی استان تهران در توضیح این عملیات به خبرنگاران گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه طلا فروشی در شهرستان شهریار که منجر به قتل یکی از شهروندان و مجروح شدن صاحب طلا فروشی شده بود موضوع در دستور کار ویژه ماموران آگاهی شهرستان شهریار قرار گرفت.با توجه به حساسیت موضوع و اعمال مجرمانه و خطرناک عناصر این باند، پلیس استان تهران اقدامات گسترده و محرمانه‌ای را برای شناسایی عاملان این جنایت آغاز کرد.

زارعی گفت: ماموران پلیس پس از ۴۸ساعت کار مستمر و شبانه روزی موفق شدند سرنخ‌هایی از اعضای این باند به‌دست آورند و موضوع ابعاد جدیدی به خود گرفت.

وی افزود: در پی اقدامات ویژه جهت دستگیری اعضای این باند ماموران موفق شدند یکی از اعضای باند را دستگیر کنند. با توجه به دستگیری یکی از عناصر این باند بازجویی‌های فنی و پلیسی آغاز شد و وقتی متهم با دلایل و مستندات پلیس روبه‌رو شد، لب به اعتراف گشود و ماموران موفق شدند با هماهنگی صورت گرفته با مقامات قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه وارد مخفیگاه اعضای این باند در یک باغ واقع در شهریار شوند و ۳ نفر دیگر از اعضای این باند مخوف را دستگیر کنند.

رییس پلیس استان تهران ادامه داد: دستگیری متهمان که همراه با کشف ۵قبضه سلاح گرم، تعداد ۴۳۱تیر جنگی و ۲کیلو طلای مسروقه بود، آغازگر کشف سایر جرایم این متهمان شد.

وی در این رابطه افزود: متهمان دستگیر شده به نام‌های (سیامک، سیاوش، هادی) که برادر هستند به همراه غلامعلی هر ۴ نفر دارای سوابق کیفری و محکومیتی می‌باشند و سرکرده باند نیز به اتهام حمل مواد مخدر دارای محکومیت حبس ابد است و به صورت مرخصی از زندان آزاد شده است.

زارعی پیرامون سایر جرایم این باند گفت: اعضای این باند تاکنون به یک فقره سرقت مسلحانه، ۴فقره قتل، ۳فقره زورگیری مسلحانه اعتراف کرده‌اند و تحقیقات پلیس پیرامون سایر جرایم احتمالی این افراد ادامه دارد. وی افزود: اعضای این باند افرادی بسیار خشن و خطرناک هستند و اقدامات مجرمانه گسترده‌ای را مرتکب شده‌اند. لیکن با توجه به تلاش گسترده کارآگاهان پلیس استان تهران دستگیر شده‌اند و به جرایم خود اعتراف کرده‌اند. در حال حاضر نیز تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.