وی افزود: پس از زخمی شدن پلنگ، همکاران ما با شلیک دارت بیهوشی توانستند این حیوان را زنده‌گیری کنند و برای درمان و مداوا به پایگاه حیات وحش سمسکنده انتقال دهند. اما تلاش‌ دامپزشکان برای نجات جان پلنگ بی‌نتیجه ماند و این حیوان تلف شد.  

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران خاطرنشان کرد: هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده که این پلنگ از کجا و چگونه وارد محدوده شهر شده،اما بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.  از سوی دیگر مجید غضنفری، مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: با وجود اینکه پلنگ توسط مامورین یگان حفاظت سازمان محیط زیست زنده‌گیری شده بود، اما به واسطه آسیب‌هایی که قبل از زنده‌گیری برای جلوگیری از آسیب زدن پلنگ به مردم به این جانور وارد شده بود، پلنگ تلف شد.  درهمین حال حدس و گمان‌های‌ بسیاری در مورد اینکه این پلنگ چگونه به شهر وارد شده است وجود دارد. حسین نصیری، مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی قائمشهر در گفت‌وگو با «ایرنا» در این خصوص گفت: به نظر می‌رسد این پلنگ از جنگل‌های مسیر شهرک یثرب به داخل شهر آمده که البته اظهارنظر در این زمینه فعلا زود است. ازسوی دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی محیط زیست این استان اعلام کرده است: براساس شواهد این پلنگ در خانه کسی بوده و از خانه فرار کرده است.

۲ مامور زخمی شدند

درهمین حال به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی عرب، رئیس محیط زیست قائمشهر با بیان اینکه سن تقریبی این پلنگ نر ۵ سال تخمین زده شده بود، گفت: در عملیات زنده‌گیری پلنگ قائمشهر، ۲ مامور نیروی انتظامی زخمی شده‌اند که یک مامور به صورت سرپایی درمان و مامور دوم از ناحیه کتف و دست راست مورد جراحت قرار گرفته است.