عباس‌‌‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی انتخاب در خصوص پرداخت بدهی انگلیس به ایران از طریق عمان، توضیح داد: «ما با کشورهای منطقه به نوعی کار می‌‌‌کنیم و در زمینه گرفتن مطالبات‌‌‌مان برخی از کشورهای همسایه رایزنی و وساطت می‌کنند. مهم این بود که پول‌‌‌های مسدود شده از کشور مبدا آزاد شود. بعید می‌‌‌دانم در مراحل بعدی، به‌ویژه با همسایه‌‌‌ها با مشکلی مواجه شویم.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که چگونه قرار است این پول‌‌‌ها از عمان وارد کشور شود، عنوان کرد: «بالاخره مذاکراتی شده است. ما یک سری کارهایی برای آزاد کردن اموال‌‌‌مان، به‌ویژه در مورد پول‌‌‌های بلوکه شده آغاز کرده‌‌‌ایم.»

عباس‌‌‌زاده ادامه داد: «مذاکرات و رایزنی‌‌‌های مستمری را شروع و بر اساس قواعد حقوق بین‌المللی هم اقدام کرده‌‌‌ایم. طبق گفت‌وگو‌‌‌های وین هم یکی از موضوعاتی که به صورت جدی توسط دیپلمات‌‌‌های ما پیگیری می‌‌‌شد، بحث آزاد کردن پول‌‌‌های ما بود. حتی بارها به آنها اعلام کرده‌‌‌ایم که اگر حسن نیت دارید دست به کار شوید و بخش قابل‌توجهی از پول‌‌‌های بلوکه شده ما را آزاد کنید؛ ما هم این امر را دال بر حسن نیت و جدیت شما تلقی می‌‌‌کنیم. کاری هم که با انگلیس شد در همین راستا بود.»