سرقت مسلحانه به سفارش زمین‌خواران

گروه حوادث - راز فعالیت دو گروه زمین‌خوار که برای سرقت اسناد ملکی یکی از نمایندگان قبل از انقلاب مجلس، اعضای باند مسلحی را اجیر کرده بودند، با اقدامات اطلاعاتی عملیاتی پلیس فاش شد. این زمین‌خواران با نفوذی که در ادارات و شهرداری داشتند با اسناد به سرقت رفته به خرید و فروش میلیاردی زمین می‌پرداختند. بنا به این گزارش، اسفند‌ماه سال ۸۳ یک گروه سارق مسلح شبانه به خانه یکی از نمایندگان مجلس رژیم گذشته واقع در خیابان ظفر حمله کردند و با وجود اینکه اشیای قیمتی بسیاری در خانه مرد ثروتمند بود با سرقت ۱۳ جلد سند مالکیت پا به فرار گذاشتند.وقتی با دستور بازپرس روشن، از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی برای ردیابی سارقان مسلح وارد عمل شد، کارآگاهان در بررسی‌های تخصصی پی بردند هدف اصلی سارقان، سرقت اسناد بوده است و فرضیه‌ای مبنی بر در میان بودن پای زمین‌خواران تحت تحقیق قرار گرفت.

تیم پلیسی با توجه به اینکه سارقان مسلح رفتار مرموزی در صحنه سرقت داشته‌اند و با آگاهی وارد خانه مرد پولدار شده بودند در شاخه برابر به شناسایی زمین‌خوارانی پرداختند که این اسناد را در اختیار داشته‌اند.

با اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ای که صورت گرفت مشخص شد دو گروه زمین‌خوار در دو شاخه جداگانه از اسناد مسروقه سوء‌استفاده می‌کنند و آنان با ارتباطاتی که در شهرداری و ادارات داشته‌اند، توانسته‌اند با در اختیار داشتن وکالت‌نامه‌های بلاعزل به فروش یک‌‌میلیارد تومانی یکی از خانه‌ها دست بزنند. همین سرنخ کافی بود تا دام پلیس برای دستگیری زمین‌خواران گسترده شود، کارآگاهان که پی برده بودند یکی از زمین‌خواران خود را مهندس شهرداری معرفی می‌کند پس از جمع‌آوری اطلاعات غیرقابل انکار توانستند روز ۲۲شهریور ماه سال‌جاری ۶زمین‌خوار را در دو گروه شناسایی و دستگیر کنند.

این ۶مرد که هرگونه دخالت در زمین‌خواری را منکر می‌شدند وقتی دیدند پلیس همه اسرار فعالیت تبهکاری آنان را می‌داند، چاره‌ای جز اعتراف ندیدند و پذیرفتند با شناسایی سوژه‌هایشان اگر نیازی به سرقت اسناد بود، با گروه سارقان مسلح تماس می‌گرفتند و آنان را در ازای پرداخت حقوق میلیونی اجیر می‌‌کردند.

سردسته این دو باند ادعا کرد که برای سرقت از خانه نماینده قدیمی مجلس نیز سه سارق را اجیر کرده‌اند و آنان ماموریت سرقت ۱۳جلد اسناد ملکی را داشته‌اند.

بنابه گزارش خبرنگار جنایی ما سرهنگ سلطانی، معاون پلیس آگاهی تهران با بیان جزئیات این پرونده گفت: تحقیق از ۶زمین‌خوار برای شناسایی سارقان مسلح و افشای دیگر اقدامات مسلحانه آنان ادامه دارد.