ابراهیم رئیسی در نشست روز گذشته هیات دولت، بر ضرورت تقویت نظارت‌ها به‌منظور جلوگیری از نوسان قیمت کالاها در بازار تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد برخی افراد با گران‌فروشی و سوداگری به مردم اجحاف و آنها را ناامید کنند. رئیس‌جمهور گرانی بی‌قاعده را غیرقابل توجیه دانست و تصریح کرد: تغییر هرگونه قیمت کالا، نیازمند بررسی همه جوانب و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم است و اینکه یک شرکت یا کارخانه بخش خصوصی بخواهد به‌صورت ناگهانی قیمت کالای خود را افزایش دهد، غیرقابل پذیرش است. رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام، دولت را ملزم به اجرای فرامین ایشان دانست و تاکید کرد: همه مسوولان اجرایی باید تلاش کنند با اقدامات به‌موقع و کارآمد، مردم را امیدوار کنند. رئیس‌جمهور به ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه داخلی به کشور هم گریزی زد و گفت: واردات بی‌رویه به‌طور قطع به تولید آسیب می‌زند و اقتصاد ملی را تضعیف می‌کند. رئیسی در ادامه به گلایه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان از واردات کالاهایی که امکان تولید آنها در کشور وجود دارد اشاره کرد و به دستگاه‌های دولتی اکیدا دستور داد که تحت هیچ شرایطی کالایی را که مشابه داخلی دارد، وارد نکنند. رئیس‌جمهور حتی یک ساعت تعلل در اجرای این دستور را غیرقابل پذیرش خواند و از دستگاه‌های اجرایی خواست روند جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری و دارای مشابه داخلی را پیگیری کنند.

 تصویب ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

در خبری دیگر از دولت، در جلسه صبح روز گذشته هیات دولت که به ریاست سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، بررسی و تصویب ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به پایان رسید. به گزارش «ایسنا» در این جلسه، اعضای دولت پس از بررسی مواد باقی مانده از ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، آن را به تصویب رساندند.

صدور روادید رایگان سفر به ایران در جام جهانی

همچنین به گزارش «ایسنا» علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‌یکی دیگر از توافقات سفر قطر رئیس‌جمهور، اجرایی شد. با مصوبه امروز دولت (۲۴/ ۱/ ۱۴۰۱) صدور روادید متقاضیان سفر به ایران در جریان رویداد ‎جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، رایگان شد. این مصوبه می‌تواند در جذب و تشویق سفر گردشگران جام‌جهانی به ایران و رونق صنعت گردشگری در کشور نقش موثری داشته باشد.»