امین نوروزی - نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، تحت عنوان «گل‌های محمدی» که از روز ۱۵ شهریور ماه آغاز شده است. همچنان دایر است و تا روز ۲۵ شهریور ادامه خواهد یافت.این نمایشگاه به‌طور همزمان در مصلای تهران و مجموعه تفریحی فرهنگی پارک ارم برپا شده است که مدیریت و محوریت نمایشگاه در مصلای تهران به عهده شرکت «فجر اصناف» و مدیریت نمایشگاه پارک ارم برعهده اتاق تعاون تهران است. ازجمله کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، می‌توان به پوشاک و کیف و کفش، لوازم تحریر و لوازم ورزشی اشاره کرد.

از آنجا که واسطه‌ها در فروش این کالاها کنار رفته‌اند و در این نمایشگاه کالاها به صورت مستقیم عرضه می‌شوند در اغلب موارد قیمت‌ها ارزان‌تر از بازار است، هر چند که در مورد برخی کالاها، تفاوت قیمت مشاهده نمی‌شود!بخش عمده‌ای از نمایشگاه‌ گل‌های محمدی در مصلای تهران، به عرضه انواع پوشاک اختصاص یافته است. از کت و شلوار و مانتو گرفته تا لباس بچه‌گانه و تی‌شرت در غرفه‌های نمایشگاه به چشم می‌خورد. قیمت هر دست کت و شلوار در غرفه‌های مختلف بین ۲۸ تا ۶۸هزار تومان متغیر است.مانتوی تابستانی نیز با قیمت‌هایی حدود ۱۱ تا ۱۷هزار تومان به فروش می‌رسد. در حالی که مانتوهای مجلسی بین ۲۰ تا ۲۷هزار تومان قیمت دارند.قیمت شلوار تک پارچه‌ای در نمایشگاه امسال، اغلب بین ۱۰ تا ۱۳هزار تومان است که بسته به جنس و مدل این قیمت‌ها در نوسان است.نکته جالب این است که در این نمایشگاه پیراهن‌های ساده مردانه با قیمت ۳هزار تومان نیز مشاهده می‌شود!در میان لباس‌های بچه‌گانه شلوارهای جین بیش از سایر البسه در غرفه‌ها به فروش می‌رسند که اکثرا قیمتی حدود ۴ تا ۶هزار تومان دارند.با وجود اینکه فصل پاییز هنوز نرسیده است عرضه کاپشن نیز در نمایشگاه گل‌های محمدی از جایگاه خاصی برخوردار است، به خصوص کاپشن‌های شمعی که بسیار متنوع هستند.قیمت این نوع کاپشن‌ها در نمایشگاه امسال بین ۱۸ تا ۴۰هزار تومان است.انواع شال و روسری عرضه شده در نمایشگاه حدود ۳ تا ۶هزار قیمت دارند و چادر ملی نیز با قیمتی بین ۲۴ تا ۲۸هزار تومان به فروش می‌رسد.انواع کیف و کوله‌پشتی موجود در این نمایشگاه، جزو کالاهایی هستند که با قیمت‌های نسبتا مناسبی فروخته می‌شوند، برای مثال قیمت کیف‌های زنانه بین ۵ تا ۸هزار تومان متغیر است.وضعیت فروش لوازم ورزشی نیز در نمایشگاه گل‌های محمدی، مطلوب به نظر می‌رسد. چرا که اولا لوازم ورزشی در این نمایشگاه از تنوع خوبی برخوردارند، ثانیا، قیمت‌ها در سطح قابل قبولی قرار دارد.قیمت هر دست گرمکن ورزشی، حدود ۱۱ تا ۱۵هزار تومان است.

با توجه به نزدیکی فصل آغاز به کار مدارس، تعدادی از غرفه‌های نمایشگاه به فروش لوازم تحریر اختصاص یافته‌اند.گفته می‌شود، برخی اقلام لوازم تحریر با همان قیمت‌های سال گذشته به دانش‌آموزان عرضه می‌شود.برخی کالاهایی که در نمایشگاه گل‌های محمدی عرضه شده‌اند، با شکل بسیار محدودی در نمایشگاه مشاهده می‌شوند و غرفه‌های معدودی به فروش آنها اختصاص یافته است.از جمله این کالاها می‌توان به اسباب‌بازی و تنقلات اشاره کرد.به جز غرفه‌های مرکزی نمایشگاه، غرفه‌هایی نیز به صورت مجزا به فروش برخی صنایع غذایی از جمله فرآورده‌های گوشتی مشغولند.انواع سوسیس و کالباس و تن ماهی در این غرفه‌ها، با قیمت‌هایی ارزان‌تر از فروشگاه‌های آزاد فروخته می‌شوند.اگر بخواهیم در مورد شاخص‌ترین ویژگی نمایشگاه گل‌های محمدی صحبت کنیم، باید به نظارت دقیق مسوولان بر قیمت کالاهای عرضه شده اشاره کنیم. وجود برچسب قیمت بر روی کالاها، موجب شده قیمت‌ها در این نمایشگاه مقطوع باشد و فروشندگان نیز نتوانند بالاتر از قیمت تعیین شده، اقدام به فروش کنند.