به گزارش پایگاه ریاست‌جمهوری، ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنانش درباره پرداخت حق‌الزحمه کارکنان و کارگران از سوی شرکت‌های پیمانکار اظهار کرد: هیچ پیمانکاری حق ندارد به هیچ‌عنوان و بهانه‌ای حقوق کارگران را پرداخت نکند و حقوق هیچ کارگری نباید یک روز هم به تاخیر بیفتد.  رئیسی با بیان اینکه پیمانکاری که حق کارگر را نمی‌دهد و به او ظلم می‌کند صلاحیت ندارد پیمانکار دولت باشد، به وزرا و مسوولان دستگاه‌های دولتی تاکید کرد شرعا و قانونا وظیفه دارند با پیگیری موضوع اجازه ندهند هیچ کارگری در شب عید دچار سختی شود.  رئیسی با بیان اینکه برجام همه سیاست خارجی ایران نیست، بلکه به عنوان یک موضوع در این عرصه به آن نگاه می‌شود، افزود: رمز موفقیت دولت در ۶ ماه اخیر این بوده که همه امور از جمله مسائل مربوط به سیاست خارجی و نظام بانکی و نفت را با قدرت پیگیری کرده و هیچ یک از آنها را معطل برجام و توافق در مذاکرات نکرده است.

دفاع رئیسی از گردشگری در آشوراده

همچنین رئیس‌جمهور با اشاره به سفر اخیرش به استان گلستان و بازدید از جزیره آشوراده، اظهار کرد: اختلاف نظر برخی دستگاه‌ها باعث شده ظرفیت عظیمی که در این منطقه قرار دارد معطل بماند که مقرر شد وزارت راه با تشکیل کارگروهی از همه دستگاه‌های مربوطه ظرف ۱۰ روز تمهیداتی برای حل این مساله بیندیشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: دولت هرگز اجازه نخواهد داد اقتصاد کشور، اقتصاد دریا، اقتصاد روستا و اقتصاد گردشگری و ثروت‌های عظیم کشور معطل تصمیم‌گیری یک دستگاه یا یک بخش اداری بماند و ضمن احترام به نظر کارشناسی و قانون این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.  از سوی دیگر هیات دولت در جلسه بعدازظهر یکشنبه به ریاست رئیسی، با پیشنهاد وزارت دادگستری مبنی بر اصلاح آیین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کرد. در این جلسه آیین‌نامه اجرایی مربوط به تعیین تعرفه آب مصرفی مشترکان به تصویب رسید. دولت همچنین آیین‌نامه اجرایی نحوه تعیین و شناسایی خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی را تصویب کرد.

ماموریت رئیس‌جمهور به وزارت جهادکشاورزی

در خبری دیگر رئیسی، وزیر جهادکشاورزی را مامور کرد تا با همکاری سایر دستگاه‌ها تامین اقلام غذایی و کالاهای اساسی و اختصاص ارز لازم برای این بخش‌ها را پیگیری کند.