حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تاکید کردند: ایجاد جنگ و آتش‌افروزی در منطقه حساس خاورمیانه از جانب قدرت‌های استعمارگر، یکی از شگردهای آنها برای فروش سلاح‌های خود است. به گزارش خبرگزاری فارس حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی‌دیروز در دیدار آقای اسماعیل عمرجیله رِییس‌جمهوری جیبوتی و هیات همراه با اشاره به دیدگاه جمهوری اسلامی‌ایران درباره لزوم گسترش جدی همکاری میان کشورهای اسلامی‌خاطرنشان کردند: کشورهای اسلامی‌و مسلمان دارای توانایی‌های فراوانی هستند که استفاده مناسب از این توانایی‌ها می‌تواند به پیشرفت امت اسلامی‌و سعادت بشر کمک شایانی کند.

ایشان با تاکید بر این که همواره استعمارگران و جنگ‌افروزان مانع از ایجاد فرصت برای استفاده امت اسلامی‌از توانایی‌های خود شده‌اند افزودند: با پیروزی انقلاب اسلامی‌در ایران و بروز روحیه خودباوری در میان جوانان، پیشرفت‌های بسیاری در عرصه علم و فناوری به دست آمده که دستیابی به فناوری انرژی هسته‌ای نمونه‌ای از این پیشرفت‌ها است. رهبر انقلاب اسلامی‌ایجاد جنگ و آتش‌افروزی در منطقه حساس خاورمیانه را از جانب قدرت‌های استعمارگر، یکی از شگردهای آنها برای فروش سلاح‌های خود برشمردند و خاطرنشان کردند: کشورهای غربی در مقابل پول نفت، به کشورهای منطقه سلاح می‌دهند تا همواره زمینه جنگ و درگیری در منطقه وجود داشته باشد و این کشورها در صد و پنجاه سال گذشته برگ‌های سیاهی در پرونده خود در زمینه ایجاد جنگ و کشتار دارند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تاکید بر این که جمهوری اسلامی‌ ایران مخالف جنگ و کشتار است، تصریح کردند: ایران آمادگی دارد تجربیات و پیشرفت‌های خود را در خصوص علم و فناوری در اختیار امت اسلامی ‌قرار دهد. ایشان لزوم اعتماد کشورهای اسلامی‌ به یکدیگر، مشخص کردن جایگاه خود در جبهه اسلامی ‌و اشتباه نگرفتن جبهه اسلامی‌ با جبهه دشمنان اسلام را یادآور شدند و ابراز امیدواری کردند که توافق‌های انجام گرفته در سفر رییس‌جمهوری جیبوتی به ایران با پیگیری‌های دو طرف عملی شود.

در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری نیز حضور داشت، آقای اسماعیل عمرجیله رییس‌جمهوری جیبوتی ضمن ابراز خرسندی از دومین سفر خود به ایران دیدگاه‌های دو کشور را در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک دانست و تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی‌ایران پرچمدار اسلام واقعی و تنها کشور مقاوم در برابر دشمنان اسلام است.

وی با اشاره به مذاکرات خود با رییس‌جمهوری اسلامی ‌ایران افزود: در این مذاکرات ضمن پیگیری توافق‌های قبلی راهکارهایی برای گسترش بیش از پیش همکاری‌ها اتخاذ شد.