نگاه سوم - در صورت پخش آگهی فیلم‌های سینمایی روی پرده از شبکه‌های غیرمجاز ماهواره‌ای فارسی زبان، پروانه نمایش این فیلم‌ها باطل و اکران آنها در سینماهای کشور متوقف می‌شود. علیرضا کریمی، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌ای اعلام کرد: در صورت پخش آگهی‌ فیلم‌ها از شبکه‌های غیرمجاز ماهواره‌ای اکران فیلم‌های سینمایی متوقف می‌شود.

دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس اعلام اداره کل ارزشیابی و نظارت سینمایی حرفه‌ای با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد.

با توجه به ممنوعیت هر نوع اطلاع‌رسانی و تبلیغ از شبکه‌های غیرمجاز ماهواره‌ای فارسی زبان در صورتی که تهیه‌کنندگان و سازندگان فیلم‌های سینمایی اقدام به پخش آگهی از شبکه‌های مذکور کنند، پروانه نمایش فیلم‌های مورد اشاره باطل و از نمایش آنها در سینماهای کشور جلوگیری خواهد شد.دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در این اطلاعیه به سازندگان و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها و سایر موسسات فیلم و آگهی هشدار داد با خاطیان نسبت به قوانین و مقررات کشور به نحو مقتضی برخورد می‌شود. بنابراین باید از هر اقدامی که تعدی نسبت به قانون باشد پرهیز کنند.