به گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی سازمان انرژی اتمی، محمد اسلامی با اشاره به پیشرفت‌‌‌های ایران در فناوری هسته‌‌‌ای افزود: «اکنون، چهل و هفتمین سال عضویت ایران در آژانس است. سند آژانس را امضا کردیم و به آن متعهدیم و طبق قانون آنها هم متعهدند که به کشورها کمک کنند.» اسلامی با بیان اینکه حدود ۱۵۰۰ شخص و شرکت از کشور ما را تحریم کردند و در قالب برجام، باید تحریم‌‌‌شان برداشته می‌‌‌شد، تصریح کرد: «همگی اینها برای صنعت دفاعی و صنعت و شرکت‌های پیشرو بودند که می‌توانند برای فناوری‌‌‌ها افتخارآفرینی کنند.»

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هیچ‌کدام از آیتم‌‌‌های سودمند فناوری هسته‌‌‌ای را در برجام ندادند، گفت: «این بخش‌‌‌ها با عزت‌‌‌آفرینی به دست خودمان و با تلاش به دست آمده و آنها با این موضوع مخالفند و برای این مساله مزاحمت ایجاد می‌کنند که مبادا بیش از این قدرت داشته باشیم.»

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از صحبت‌‌‌هایش با بیان اینکه خوشبختانه غنی‌‌‌سازی در کشور برقرار است که سقف حداکثری ۶۰‌درصد است، گفت: «همین امر آنها را پای مذاکره آورده و آنها برای مذاکره شتابان آمده‌‌‌اند. اکنون مهم قابلیتی است که ایجاد شده و صنعت ما اثبات کرد که بازگشت‌‌‌پذیری را سریع می‌تواند انجام دهد. امیدواریم قدرتی که با اقدامات سازمان انرژی اتمی در دست هیات مذاکره‌کننده قرار دارد، عاملی برای لغو تحریم‌ها باشد.»

اسلامی افزود: «غنی‌‌‌سازی در هر لحظه‌‌‌ای اراده شود و نظام تصمیم‌گیرد، قابل انجام است و دغدغه‌‌‌ای برای آن نداریم. در بخش بین‌المللی چیزی به اسم تضمین وجود ندارد، آن چیزی که هست، بحث دولت آمریکاست که متعهد شود مجدد از توافق خارج نشود و تمهیدات به گونه‌‌‌ای است که حتما نقطه بازگشتی وجود دارد که اگر آنها به تعهدات عمل نکردند ما به شرایط قبل بازگردیم. آنها اکنون متعهد شده‌‌‌اند که تنها بخش‌‌‌هایی از آن مانده است.»