دادستان عمومی و انقلاب تهران از بازپس‌گیری چهار‌میلیون مترمربع از اراضی تصرف شده طی شش ماه گذشته خبر داد و گفت: این اراضی تصرف شده بالغ بر ۴۰۷ میلیارد تومان ارزش دارد. سعید مرتضوی، دیروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران که با حضور رییس کل دادگستری استان تهران در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: این اراضی که به صورت عدوانی و غیرقانونی توسط افرادی با صحنه‌سازی و سندسازی تصرف شده بود، پس از باز پس‌گیری، تحویل دولت و سازمان‌های مربوطه شد.

وی تلاش نهادهای عضو شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران را مورد تقدیر قرار داد و افزود: عملکرد شعبه‌های ویژه رسیدگی به زمین‌خواری نیز نشان می‌دهد که رسیدگی به این مساله روندی رو به رشد داشته است.

رییس کل دادگستری استان تهران نیز با بیان این مطلب که حفظ اراضی ملی و بیت‌المال باید در تمام نقاط کشور به ویژه استان تهران به درستی محقق شود، تاکید کرد: جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی همواره باید با انگیزه قوی افراد شرکت‌کننده و همراهی دستگاه قضایی ادامه یابد.

علیرضا آوایی افزود: ادامه مسیر برخی امور از جمله مسائل مربوط به دستگاه قضایی به دلیل پیچیدگی آن تنها با باور جمعی، انگیزه قوی و پشتوانه معنوی محقق می‌شود.