پیام مقامات اماراتی

مقامات اماراتی در پیام‌هایی جداگانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفتند. به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات و محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر این کشور و حاکم دبی و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در پیام‌هایی جداگانه به سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتند.

پیام امیر قطر به رئیسی

امیر قطر نیز در پیامی به رئیس‌جمهور سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت. به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در پیامی به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

پیام مقامات کویتی

مقامات کویتی نیز در پیام‌هایی جداگانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفتند. به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت و شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد و شیخ صباح خالد الحمد الصباح، نخست‌وزیر این کشور در پیام‌هایی جداگانه به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفتند. مقامات کویتی در این پیام‌ها برای رئیس‌جمهور ایران آرزوی صحت و سلامتی و برای ملت ایران آرزوی پیشرفت و شکوفایی کردند.

پیام نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن هم در پیامی به معاون اول رئیس‌جمهور ایران سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت. به گزارش «ایسنا» به نقل از شبکه المسیره، عبدالعزیز بن حبتور، نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در پیامی به محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت. او در این پیام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبری، دولت ‌‌‌و ملت ایران تبریک گفت و آن را یک ارزش ملی و انسانی بزرگ در تاریخ جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد. بن حبتور همچنین پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه تحولی محوری در پیشرفت و توسعه ایران در طول چهل سال گذشته توصیف کرد.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن ضمن آرزوی پیشرفت و شکوفایی روزافزون برای ملت ایران، خواستار تداوم و گسترش روابط ریشه دار ایران و یمن در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شد. بر اساس این گزارش، پیش از این نیز محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پیامی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

پیام تبریک رئیس‌‌‌جمهور تاجیکستان

در ادامه امامعلی رحمان، رئیس‌‌‌جمهور تاجیکستان در پیامی به رئیس‌‌‌جمهور سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است: ضمن اظهار رضایت از دستاوردهای قابل‌توجه در همکاری‌های گسترده دو کشور، ما خواهان گسترش بیش از پیش روابط در عرصه‌های مختلف به نفع مردمان با نظرداشت روحیه حسن تفاهم و اعتماد هستیم و ادامه تلاش‌های طرف‌ها را در این راستا، از جمله در زمینه گفت‌وگوهای پیوسته سطح عالی مهم ارزیابی می‌کنیم. اطمینان دارم که با عزم و اراده و سعی و اقدامات سازنده مشترک، ظرفیت‌های موجود جهت توسعه روابط تاجیکستان و ایران در همه حوزه‌های مورد اهتمام در آینده نیز مورد استفاده ثمربخش قرار خواهد گرفت.

پیام تبریک نخست‌وزیر ارمنستان

همچنین نیکول پاشینیان نخست‌‌‌وزیر ارمنستان، در پیامی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک گفت. در این پیام آمده است: سیر عاری از خطر و امن روابط با کشور همسایه و دوست جمهوری اسلامی ایران که در محیطی آکنده از صمیمیت و اعتماد متقابل آبدیده شده است، برای جمهوری ارمنستان از اهمیت ویژه‌‌‌ای برخوردار است. در کمال مسرت باید اشاره نمایم که ما در سال‌جاری، سی‌‌‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را که روندی مداوم از توسعه را به ثبت رسانده است، جشن می‌‌‌گیریم. اطمینان دارم که روابط حسن همجواری و گرم میان دو کشور، مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل، در راستای توسعه و پیشرفت دو کشور و نیز رفاه دو ملت، موفق به فتح چشم‌‌‌اندازهای نوینی خواهد شد. فرصت را مغتنم شمرده و برای حضرتعالی، سلامتی و برای ملت دوست ایران، صلحی پایدار آرزو می‌‌‌نمایم. نخست‌‌‌وزیر ارمنستان همچنین از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای سفر رسمی به ارمنستان دعوت کرد.

پیام تبریک رئیس‌‌‌جمهور آذربایجان

از سوی دیگر، رئیس‌‌‌جمهور آذربایجان در پیامی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور تبریک گفت. به گزارش «ایسنا»، الهام علی اف رئیس‌جمهور و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در پیام‌های تبریک جداگانه خطاب به سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فرارسیدن ۲۲ بهمن روز ملی ایران را به همتایان خود، دولت و ملت ایران تبریک گفتند و ضمن آرزوی سعادت و شادکامی برای دولت و ملت ایران بر گسترش روابط دوستانه و برادرانه دو کشور همسایه تاکید کردند.

پیام تبریک رئیس جمهور سنگال

«مکی سال» رئیس جمهور سنگال با ارسال پیامی به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران، فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت. محمد رضا دهشیری سفیر ایران در سنگال در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: «به مناسبت فرا رسیدن چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عالیجناب مکی سال رئیس‌جمهور سنگال با ارسال پیامی به جناب آقای رئیسی، رئیس‌جمهور ضمن تبریک این عید ملی و خرسندی از روابط دوستانه و صمیمی بین دو کشور، آمادگی خود را برای تقویت مناسبات دوجانبه ابراز داشت.»