به گزارش «انتخاب»، برخی از اعضای هیات مدیره این گروه عبارتند از: جیم ولسی، رئیس پیشین سازمان سیا؛ مئردگان رئیس سابق موساد؛ ریچارد دیر لاو رئیس سابق سرویس اطلاعاتی انگلستان؛ آگوست هنینگ رئیس سابق سرویس اطلاعاتی آلمان؛ کریستن سیلوربرگ سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا؛ چارلز گاتری، فرمانده سابق اطلاعاتی در ارتش انگلستان و مدیر هلدینگ ثروتمند روچلید در انگلستان (خاندان یهودی روچیلد).

گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» درنامه به رئیس دانشگاه پرینستون نوشته است: «موسویان در تشییع جنازه سردار سلیمانی شرکت و از او حمایت کرده است. موسویان گفته که آمریکا و ایران باید دست از تهدیدهای متقابل و استفاده از زور بردارند اما از سردار سلیمانی حمایت کرده است. بنابراین دانشگاه پرینستون هیچ‌گاه نباید موسویان را استخدام می‌کرده است. موسویان در حکومت ایران مسوولیت‌های متعددی داشته است.» این گروه با طرح ادعاهایی علیه ایران در دوران سفارت موسویان در آلمان، نوشته است که «ظریف چند سال قبل در مصاحبه‌ای گفت موسویان متعهد به منافع کشورش است و با تمام ظرفیت در این جهت کار می‌کند. این اعتراف ظریف بسیار آزاردهنده است.»

این گروه مدعی است که «تهدیدهای سپاه علیه اتباع و منافع آمریکا جدی است. بنابراین این یک رسوایی است که دانشگاه پرینستون موسویان را استخدام کرده است که نماینده یکی از خطرناک‌ترین کشورهای تروریستی جهان است. دانشگاه پرینستون حتی حاضر نشده در مورد شرکت موسویان درمراسم تشییع جنازه سردار سلیمانی اظهارنظری کند.»

این گروه همچنین نوشته است که «رئیس دانشگاه پرینستون نام «وودرو ویلسون» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را از روی دانشکده روابط بین‌الملل حذف می‌کند به بهانه اینکه آن رئیس‌جمهور حامی تبعیض نژادی بوده اما درعین حال حسین موسویان را استخدام می‌کند. چهره‌های برجسته دانشگاه پرینستون هیچ گاه نه علیه موسویان و نه علیه حکومت ایران موضع نگرفته‌اند. اقای وانگ دانشجوی آمریکایی چینی الاصل علیه دانشگاه پرینستون شکایت کرده که نام موسویان دراین شکایت وجود دارد.»

به ادعای این گروه ضدایرانی، «حضور موسویان به عنوان عامل حکومت به آبرو و اعتبار دانشگاه پرینستون صدمات سنگینی زده و تا زمانی‌که موسویان در این دانشگاه باشد، دانشگاه پرینستون جای امنی برای دانشجویان نخواهد بود. بنابراین ما از دولت آمریکا و تمام افراد و موسسات حقوقی آمریکا می‌خواهیم تا زمانی که موسویان در دانشگاه پرینستون کار می‌کند، تمام پرداخت‌های مالی به این دانشگاه را برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی  لغو کنند. ما به دانشگاه پرینستون مهلت می‌دهیم که تا ۱۷ فوریه پاسخ بدهد آیا موسویان را اخراج می‌کند یا خیر.»

گفتنی است «گروه اتحاد علیه ایران هسته ‌ای» در سال‌های اخیر تلاش کرده است که با گسترش ایران هراسی، جامعه جهانی را علیه برنامه هسته‌ای ایران بسیج کند.

حسین موسویان در ده سال گذشته کتاب‌ها، مقالات و سخنرانی‌های متعددی در مورد اهداف این گروه و گروه‌های مشابه نگاشته و انجام داده است. محورهای اصلی کتب و مقالات و مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های موسویان درمورد حل صلح‌آمیز بحران هسته‌ای، کاهش تخاصمات آمریکا و ایران، عاری‌سازی خاورمیانه از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی شامل نابودی سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل و ایجاد دوستی و مشارکت با کشورهای همسایه خلیج فارس از طریق سازمان دادن سیستم همکاری‌های جمعی در خلیج فارس بوده است.