تمدید اجرای دو ساله قانون اساسنامه شرکت ملی پست

همچنین به گزارش خانه ملت، دیروز نمایندگان جزئیات «لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست» را بررسی و ماده واحده این لایحه را به تصویب رساندند، در واقع نمایندگان با تمدید ۲ ساله اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست موافقت کردند، چرا که به گفته علیرضا سلیمی که پیشنهاد اصلاح کل ماده واحده این لایحه را داشت؛ بهتر است مهلت تمدید قانون برای ۲ سال باشد تا دولت هم فرصت کافی برای ارائه لایحه دائمی شدن قانون مذکور داشته باشد.

قراردادی بین ایران و چین بسته نشده است

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، مجلس در حال بررسی لایحه پروتکل اصلاحی موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و کرواسی بود و کلیات این لایحه رای مثبت آورد، اما در جریان این بررسی به مساله قرارداد ایران و روسیه و ایران و چین نیز توسط محمدرضا صباغیان بافقی اشاره شد. این نماینده مجلس خطاب به رئیس مجلس گفت که مجلس از جزئیات قرارداد ایران و چین بی‌اطلاع است. قالیباف رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکر صباغیان بافقی گفت: قراردادی بین ایران و چین بسته نشده، از نظر حقوقی اگر قراردادی بسته شود باید به تایید مجلس برسد.

کلیات نحوه تشکیل تشکل‌های صنفی تصویب شد

همچنین از آنجا که طبق قانون تشکل‌های صنفی برای بررسی و دریافت مجوز مشابه تشکل‎‌های سیاسی دیده می‌شدند و با توجه به خلأ قانونی موجود برای ساماندهی اصناف صنفی، نمایندگان با «کلیات طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی» و دو شوری شدن آن موافقت کردند، چراکه با قاعده‌مند کردن و ساماندهی تشکل‌های صنفی می‌توان بستری برای رفع مشکلات آنها فراهم کرد.

تبدیل بورس به قتلگاه اموال و آبروی مردم

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در نطق میان‌دستور تذکر داد و گفت: بورس به قتلگاه اموال و آبروی مردم تبدیل شده در حالی که ظرفیتی عظیم دارد.