و‌ی بر ضرورت بیمه زنان سرپرست خانوار و زنان خانه‌دار تاکید کرد و گفت: دولت مطابق ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه در حوزه توانمندسازی لایحه ارائه دهد.  به گفته وی، ۵ میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که ۵۲ درصد این افراد بیمه و مستمری ندارند و ۳۸ درصد این افراد جزو ۳ دهک پایین جامعه محسوب می‌شوند؛ در این میان ۱۹ درصد این افراد که قریب یک میلیون نفر می‌شوند تحت هیچ پوشش حمایتی قرار ندارند.  قالیباف گفت: بیمه زنان سرپرست خانوار و بیمه زنان خانه‌دار از جمله موضوعات مهمی است که واقعا به آن بی‌توجه بوده‌ایم و با توجه به اینکه هنوز در حوزه هزینه‌ها، تبصره ۱۴در دستور کار بررسی کمیسیون تلفیق قرار نگرفته است، باید این موضوع در اولویت قرار گیرد.

درخواست تسریع تفحص از اتاق ایران

همچنین در خبری دیگر به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس از قالیباف خواست دستور دهد تا تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی در اسرع وقت و خارج از نوبت دنبال شود تا مجلس بتواند به وظایف قانونی خود عمل کند.

وی افزود: متاسفانه یکی از مسوولان اتاق بازرگانی موضوعاتی را علیه مجلس مطرح کرده‌اند و لازم است که تحقیق و تفحص از آنجا صورت بگیرد. این در حالی است که این اتاق بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد، ولی درآمد آن چند هزار میلیارد تومان است.  وی افزود: مجلس با قوانین و مصوبات خود اتاق بازرگانی را شارژ کرده است. قوانین مجلس باعث درآمد هزاران میلیارد تومانی اتاق بازرگانی شده است و به نظر می‌رسد در اتاق بازرگانی پول نجومی وجود دارد.  قالیباف رئیس مجلس نیز در پاسخ به سلیمی گفت: تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی از زمان‌های خیلی قبل وجود داشته و هم اکنون در کمیسیون اقتصادی بررسی شده و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است و نباید ما موضوعات را با یکدیگر مخلوط کنیم. وی گفت: مجلس حتما در موضوعات مختلف انفعالی عمل نمی‌کند و طبق قانون کار خود را دنبال می‌کنیم.