رضا نصری در گفت‌وگو با «انتخاب» در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه چقدر به توافق احیای برجام نزدیک هستیم، بیان کرد: «شواهد حاکی از آن است که طرفین در مسیر درستی قرار گرفته‌‌‌اند و می‌توان نسبت به احیای برجام در هفته‌‌‌های آینده امیدوار بود. البته به شرط اینکه اتفاق غیرمنتظره یا کارشکنی عمده‌‌‌ای از جانب جریان‌‌‌های ضد برجام - چه در آمریکا و چه در منطقه - صورت نگیرد.»

وی همچنین درباره اینکه آمریکا در بحث ضرب الاجل پایان ژانویه چقدر جدی‌‌‌ است، گفت: «معتقدم دو نکته را باید در بحث ضرب الاجل در نظر داشت؛ اول اینکه اصولا اگر سیر مذاکرات رو به جلو و مثبت باشد، ناگزیر بحث ضرب الاجل هم خود‌‌‌به‌‌‌خود بلاموضوع خواهد شد. یعنی به سختی می‌توان تصور کرد مذاکراتی که در حال نتیجه دادن است را ناگهان به خاطر عبور از یک تاریخ خودساخته متوقف سازند و دنیا را با یک بحران جدید و خطرناک مواجه کنند.

در نتیجه، نکته اول اینکه در نظر داشته باشیم بین آنچه به عنوان ضرب الاجل مطرح شده و آنچه بر سر میز مذاکرات در جریان است رابطه مستقیمی برقرار است. دوم اینکه بحث ضرب‌‌‌الاجل مبتنی بر این ادعاست که تا چند هفته دیگر برنامه هسته‌‌‌ای ایران چنان پیشرفتی خواهد کرد که دیگر احیای برجام برای آمریکا و اعضای ۱+۴ موضوعیتی نخواهد داشت. به عبارت دیگر، طرف غربی مدعی است از آن نقطه به بعد دیگر برجام در حوزه عدم‌اشاعه کارآمدی خود را از دست خواهد داد و از این رو احیای مجدد برجام برای آنها هیچ فایده‌‌‌ای در بر نخواهد داشت.»

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه تاکید کرد: «معتقدم از این جهت باید مواظب این روایت‌‌‌پردازی بود؛ چرا که به نظر می‌رسد هدف از این فضاسازی‌‌‌‌‌‌ها این باشد که در صورت عدم‌توافق در وین، بتوانند ایران را مقصر اصلی شکست مذاکرات جلوه دهند و از این طریق راه را نیز برای اقدامات بعدی خود هموار سازند.»

نصری درباره بخشی از مصاحبه حسین امیر‌‌‌عبداللهیان با شبکه الجزیره در مورد سقفی که ایران در مذاکرات کنونی دنبال می‌کند، گفت: «به نظر می‌رسد اشاره امیرعبداللهیان و به طور کُلی‌‌‌تر هدف دولت ایران، حل‌‌‌وفصل برخی مسائل باقی‌‌‌مانده در چارچوب مذاکرات منطقه‌‌‌ای با کشورهای منطقه‌‌‌ است، که چنانچه به نتیجه بینجامد، عملا بهانه‌‌‌ای برای تداوم برخی‌‌‌ از مهم‌ترین تحریم‌های غیربرجامی دولت آمریکا باقی نمی‌‌‌گذارد.»