سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت با اشاره به تحسین رهبر معظم انقلاب از خصیصه و شعار مردمی بودن دولت سیزدهم در دیدار ۱۹ دی مردم قم، گفت: همه کارگزاران دولت باید سعی کنند این خصیصه را ادامه داده و به وجه احسن تکمیل کرده و تعالی بخشند. رئیسی از همه کارگزاران دولت خواست تا مردم را به عنوان ناظرانی امین بشناسند و اظهار کرد: اگر گزارشی از سوی مردم به شما رسید، حتما به‌طور دقیق بررسی کنید و اگر صحیح بود، به آن رسیدگی کنید. رئیس‌جمهور همچنین از اعضا و کارگزاران دولت خواست تا با نخبگان و صاحب‌نظران مرتبط با حوزه کاری خود، حتی کسانی که با سلیقه دولت مخالفت دارند، در ارتباط مستمر باشند و تصریح کرد: نباید هیچ‌کدام از دستگاه‌های دولتی از ارتباط با جامعه نخبگانی مرتبط با حوزه مدیریت خود غفلت کنند و باید به شکل مستمر با صاحب‌نظران عرصه کاری خود جلسات گفت‌وگو و مشورت داشته باشند. رئیس‌جمهور خطاب به مسوولان ذی‌ربط با تاکید بر اینکه به هیچ‌وجه اجازه ندهید قیمت کالایی افزایش پیدا کند، اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف هر امکاناتی اعم از نیرو و اختیارات که نیاز دارند اعلام کنند و در مقابل مکلف هستند که به‌طور قاطع مانع هرگونه افزایش قیمت شوند. رئیسی متذکر شد: متاسفانه جریان‌هایی به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در مردم هستند و دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید تلاش کنند با گزارش و ارائه اخبار آنچه انجام شده و نه آنچه قرار است انجام شود، مردم را نسبت به آینده کشور امیدوارتر کنند.

  دولت شرایط «انتصاب مدیران‌عامل» را تعیین کرد

در خبری دیگر به گزارش «ایرنا» هیات وزیران آیین‌نامه احراز صلاحیت‌های مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره، هیات عامل و نمایندگان صاحب سهم دولت در شرکت‌ها یا سایر اشخاص حقوقی مربوط به عنوان عضو هیات‌مدیره را تصویب کرد.

  تخصیص اعتبار برای جبران خسارت سیل استان‌های جنوبی کشور

 همچنین در خبری دیگر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیات وزیران با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی لازم برای جبران خسارات ناشی از سیل استان‌های جنوبی کشور موافقت کرد. بنا به مصوبه هیات دولت، به ترتیب مبلغ ۶ هزار و ۸۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، مبلغ ۷ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال، مبلغ ۵ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال و مبلغ ۹ هزار ۱۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای جبران خسارات وارده به بخش‌های مسکونی و تاسیسات زیربنایی ناشی از وقوع سیل دی ماه سال جاری در شهرستان‌های استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.