روزانه 500هزار شهروند از میادین میوه‌ و ‌تره‌بار خرید می‌کنند

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از برگزاری جشنواره مواد غذایی در آبان امسال خبر داد و افزود: با توجه به خرید ۵۰۰هزار نفر از شهروندان از میادین میوه و تره‌بار شهرداری در روز، قصد داریم چنین جشنواره‌هایی را در طول سال تکرار کنیم. به گزارش خبرگزاری مهر، رحمان چراغعلی با اشاره به برپایی اولین جشنواره مواد غذایی سازمان میادین میوه و تره‌بار در سال‌جاری گفت: این جشنواره از تاریخ ۴ تا ۱۰ آبان ۸۵ به مدت یک هفته با همکاری بخش خصوصی و نظارت مستقیم سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در میدان میوه و تره‌بار جلال آل احمد برگزار می‌شود.

وی به عرضه انواع فرآورده‌های پروتئینی، مشتقات دام و طیور، غلات، انواع کنسرو‌، نان و شیرینی‌، شکلات‌، غذاهای آماده طبخ و انواع روغن‌ها در این جشنواره اشاره کرد و گفت: با توجه به خرید ۵۰۰هزار نفر از شهروندان از میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران بنا داریم هر سال سه تا چهار بار چنین جشنواره‌هایی را برپا کنیم.

چراغعلی‌، ارتقای سطح فرهنگ تغذیه و فرهنگ‌سازی در مورد شناخت سلامت مواد غذایی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی مصرف‌کنندگان‌، ایجاد فضاهای جدیدتر برای شناسایی مواد غذایی و فرآورده‌های مربوط به آن‌، معرفی این فرآورده‌ها به اقشار خاصی مانند دانشجویان که رشته تحصیلی مرتبط با صنایع غذایی دارند، معرفی طعم و مزه‌های متنوع و جدید، شناخت بیشتر ذائقه مصرف‌کنندگان و معرفی استانداردهای مواد غذایی و همچنین آگاهی شهروندان در زمینه شناخت مواد غذایی سالم از مهمترین اهداف برپایی این جشنواره است.

به گفته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران‌، بخش خصوصی در برپایی این جشنواره حضوری فعال دارد. به طوری که قرار است پس از برپایی این جشنواره‌، در فصول دیگر سال نیز با همکاری بخش خصوصی در دیگر میادین میوه و تره‌بار شهر تهران نیز این جشنواره‌ها به صورت فصلی دایر شود.

چراغعلی با اشاره به اینکه بخش خصوصی موظف به رعایت قوانین و مقررات خاص در زمینه اجاره غرفه به صاحبان و تولیدکنندگان محصولات غذایی است‌، گفت: بخش خصوصی تنها می‌تواند از صاحبان و تولیدکنندگان مواد غذایی که قبلا مجوزهای لازم را از موسسه استاندارد و همچنین وزارت بهداشت دریافت کرده باشند‌، دعوت به کار کند.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان میادین به هیچ‌وجه در اجاره غرفه‌ها‌، عرضه میوه و تره‌بار پیمانکار سفارش شده ندارد‌، گفت: از سال گذشته تاکنون نه تنها یک غرفه خارج از ضابطه واگذار نکرده‌ایم، بلکه در حال حاضر فقط با ۵ پیمانکار در بحث سورتینگ میوه و سبزیجات فعال هستیم که هرگاه احساس کنیم کیفیت خدمات‌دهی این پیمانکاران ضعیف شده به سرعت با آنها برخورد کرده و جلوی فعالیت آنان را خواهیم گرفت.

چراغعلی با اشاره به برخورد با چند پیمانکار متخلف در این زمینه گفت: پیمانکاران سازمان میادین میوه و تره‌بار که در این مراکز غرفه‌هایی را برای عرضه محصولات خود اجاره کرده‌اند موظف به ارائه محصولات با کیفیت بوده و سازمان میادین دراین زمینه با جدیت با متخلفان برخورد خواهد کرد. وی اضافه کرد: سال قبل ۱۴۰ غرفه خالی داشتیم که خوشبختانه با تمهیدات لازم در سال جاری این تعداد به ۸۰ غرفه خالی کاهش پیدا کرده، اما با این حال تلاش کرده‌ایم که بحث اجاره غرفه‌ها را با رعایت قوانین مشخص و به صورت کاملا عادلانه انجام دهیم.