با شناسایی یک شبکه وسیع قاچاق سوخت، نوع بی‌سابقه جدیدی از قاچاق فرآورده‌های نفتی کشف شده است که ازجمله روش‌های این شبکه ساخت دریاچه وسیعی با ظرفیت دو میلیون لیتر سوخت در میان دو کوه در اطراف شهر مشهد بوده است. یک شبکه بزرگ تهیه و قاچاق فرآورده‌های نفتی به خارج از کشور شناسایی و متهم اصلی آن به همراه پرونده به مقامات قضایی ارجاع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، با همکاری عوامل امنیتی استان خراسان رضوی و نفوذ در این شبکه قاچاق در نزدیکی یکی از روستاهای اطراف شهر مشهد مقدس در میان دو کوه، یک دریاچه سوختی کشف گردید که سوخت قاچاق آن با بسته بندی‌های گوناگون از جمله بشکه‌های قیر توسط عناصر افغانی به این کشور قاچاق می‌شد.

این گزارش حاکی است: متهم اصلی این پرونده آقای م.ن اقرار کرد در این دریاچه قریب به دو میلیون لیتر نفت کوره و یک صد هزار لیتر گازوئیل وجود دارد. این شبکه وسیع، نفت مازوت قاچاق را از کوره‌های آجرپزی، آهک، حمام‌های روستایی داخل و خارج استان و طرق دیگر تحصیل و پس از فرآوری، آن را به قیر و گازوئیل تبدیل نموده و سپس اقدام به صدور آن توسط قاچاقچیان می‌نمود.

روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: با توجه به قوانین نحوه اعمال تعزیرات حکومتی در خصوص قاچاق کالا و ارز که در ماده ۳ بند «هـ» تبصره ۷ قانون بودجه سال ۸۵ آمده است، جریمه این متهم حدود ۴۰میلیارد ریال برآورد و به متهم تفهیم شده است و از مقامات قضایی درخواست شده تا نسبت به تحویل محموله به شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی و اخذ جریمه مذکور اقدام کند.