مراسم سالگرد «مهدی اخوان‌ثالث» در کنار آرامگاهش

مراسم شانزدهمین سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث در آرامگاه این شاعر معاصر برگزار می‌شود. چهارم شهریورماه جمعی از چهره‌های ادبی، دوستداران و خانواده این شاعر در آرامگاه او واقع در توس در جوار آرامگاه فردوسی گرد هم می‌آیند تا یاد این شاعر را گرامی دارند.

در مراسم یادشده که از ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، علاوه بر شعرخوانی جمعی از شاعران، محمدرضا راشد محصل درباره اخوان ثالث و شعر او سخنرانی خواهد کرد. این مراسم پس از درگذشت اخوان ثالث در سال ۱۳۶۹ هرسال بر سر مزار او برگزار می‌شود. مهدی اخوان ثالث سال ۱۳۰۷ در توس مشهد به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر گذراند و در سال ۱۳۲۶ در هنرستان مشهد، رشته آهنگری را به پایان برد. همان‌جا در همین رشته آغاز به کار کرد، سپس به تهران آمد، آموزگار شد و در این شهر و پیرامون آن به تدریس پرداخت.

مدتی به کار در رادیو پرداخت و مدتی بعد به تلویزیون خوزستان منتقل شد. در سال ۱۳۵۳ به تهران بازگشت و این بار در رادیو و تلویزیون ملی ایران به کار پرداخت. در سال ۱۳۵۶ در دانشگاه‌های تهران و تربیت معلم به تدریس شعر سامانی و معاصر روی آورد.

«ارغنون»، «از این اوستا»، «شکار»، «زمستان»، «پاییز در زندان»، «بهترین امید»، «در حیاط کوچک تنهایی»،‌ «دوزخ، اما سرد» و «زندگی می‌گوید: اما باز باید زیست ...» ازجمله آثار منتشرشده م. امید هستند.