سخنگوی شرکت مایکروسافت از احتمال عرضه سیستم عامل ویندوز ویستا زودتر از زمان اعلام شده خبر داد. به گزارش ایسنا، در حالی که برخی شایعات در بازار نرم‌افزار جهانی مبنی بر این‌ که ویندوز ویستا بار دیگر به تاخیر خواهد افتاد، وجود دارد، اما شرکت مایکروسافت اطمینان داد که جدیدترین محصول سیستم عامل این شرکت در موعد مقرر یعنی ماه اکتبر وارد بازار می‌شود.

سخنگوی شرکت مایکروسافت اظهار داشت: این شرکت حتی تلاش می‌کند تا ویندوز ویستا را بسیار زودتر، یعنی پس از تعطیلات روز کارگر در ماه سپتامبر به بازار عرضه کند.

مایکروسافت هفته گذشته سه هزار نسخه آزمایشی سیستم عامل ویندوز ویستا را در اختیار حرفه‌ای‌ترین متخصصان امنیت رایانه قرار داد تا از این طریق جدیدترین محصول خود را در مقابل حملات هکرها از جمله به سرقت رفتن شماره حساب بانکی و دیگر اطلاعات حساس مصون نگه دارند.

از تغییرات عمده ویندوز ویستا نسبت به سیستم عامل‌های پیشین، نمای گرافیکی «میانجی» آن به نام ‌Aero است، آیکون‌ها و جعبه‌های آن درست همانند بازی‌های رایانه‌ای در دسک‌تاپ مدل ۳D قرار دارند.

میزان حافظه سیستم، حداقل ۵۱۲ مگابایت است و کارت گرافیک آن ۹ Directx است، میزان فضای خالی در‌ هارددرایو آن نیز ۱۵ گیگابایت اعلام شده است.