رییس هیات‌مدیره‌‌ شرکت ارتباطات سیار، با اشاره به برخی مباحث مبنی بر لزوم ارائه‌ طرح افزایش ظرفیت شبکه تلفن‌همراه تا۳۰‌میلیون مشترک به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای نهایی شدن در کمیسیون تنظیم مقررات، تصریح کرد: پیش از این نیز برنامه‌های توسعه‌ای اپراتوراول تلفن‌همراه به این سازمان ارائه نشده و تصور نمی‌کنم که این امر ضروری باشد. علویان، در گفت‌وگو با ‌سیتنا‌، در خصوص اظهارات رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مبنی بر تعطیلی اخیر دفاتر خدمات ارتباطی به استناد آیین‌نامه‌‌ سابق این سازمان، عدم ارجاع آیین‌نامه‌ جدید به رده‌های پایین‌تر شرکت ارتباطات سیار و لزوم تعطیلی و جریمه‌ دفاتر از طریق کمیسیون تنظیم مقررات، بر توسعه‌‌ ظرفیت شبکه تاکید کرد و اظهار داشت: طبق برنامه‌‌ چهارم توسعه، حداقل ضریب نفوذ تلفن‌همراه تا پایان برنامه چهارم باید ۳۵‌درصد که معادل ۲۵میلیون مشترک است، برسد که البته با افزایش شبکه توسط سایر اپراتورها، ضریب نفوذ به ۵۰‌درصد خواهد رسید.

وی افزود: البته توسعه‌‌ شبکه‌‌ اپراتور اول تلفن‌همراه، تحت تاثیر فعالیت سایر اپراتورها نیز قرار گرفته و در صورت اشباع بازار این اپراتور از توسعه شبکه خودداری کرده و به توسعه خدمات پرداخته خواهد شد.

علویان، تقاضای تلفن‌همراه در شرایط کنونی را همچنان زیاد دانست و افزود: با استناد به اظهارات وزیر ارتباطات کشورمان، تا انتهای امسال علاوه برواگذاری ۷میلیون سیم‌کارت، ثبت نام مجدد تلفن‌همراه خواهیم داشت.

رییس هیات‌مدیره‌ شرکت ارتباطات سیار، مشخص کردن روابط بین اپراتورها، تعرفه‌ها و فرکانس‌ها را از جمله وظایف سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون چارچوب خاصی برای برنامه‌های توسعه‌‌ اپراتور اول مشخص نشده و هیچ طرحی برای ارایه برنامه‌‌ توسعه‌ در کمیسیون تنظیم مقرارت وجود ندارد. وی، در خصوص تصمیم اخیر سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی مبنی بر لزوم صدور پروانه برای اپراتوراول، به سیتنا گفت: صدور پروانه مانعی ندارد و ما افتخار می‌کنیم که همه‌‌ موارد در قالب ضوابط باشد، اما با توجه به زیادتر بودن سابقه‌‌ فعالیت شرکت ارتباطات سیار نسبت به سازمان تنظیم مقرارت، تاکنون هیچ‌گاه محدودیتی برای توسعه‌‌ این شبکه در نظرگرفته نشده است، اما پس از صدور پروانه‌، سازمان تنظیم مقررات می‌تواند بر اساس محدودیت‌ها بر اجرا نظارت داشته و فعالیت‌ها را کنترل کند. علویان، گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته وبا خرید تجهیزات داخلی تا پایان سال ۸۶، تعداد مشترکان تلفن‌همراه به ۲۱‌میلیون نفر خواهد رسید.