به گزارش «ایرنا»، هادی طحان‌نظیف گفت: پرونده ایشان مثل سایر افراد در یک فرآیند قانونی در شورای نگهبان بررسی شده است و برای رسیدگی به صلاحیت ایشان مطالب موجود در پرونده که بخشی نیز به بیرون منعکس شده، مورد به مورد در جلسات شورا مطرح و پس از انجام مباحث متعدد و بیان نظرات مخالف و موافق رای‌گیری به صورت مخفی انجام شده است. البته نسبت به برخی مطالب هم که به بیرون منعکس شده نه شورای نگهبان مسبب آن بود و نه راضی به آن. وی اضافه کرد: جمع‌بندی اعضای شورا با توجه به محتوای پرونده و گزارش‌های متعدد بر احراز صلاحیت نبود که نتیجه هم اعلام شد. طحان‌نظیف اضافه کرد: البته اینکه نامه شخصی و محرمانه شورا توسط یک فرد خارج‌نشین منتشر شود، جای بررسی دارد اما به هر حال انتخابات تمام شده و بازی با آرامش مردم و فضاسازی رسانه‌ای صحیح نیست هر چند ما در شورای نگهبان گوش شنوا داریم و مطالب هر کسی را که نقد داشته باشد می‌‌شنویم. وی افزود: شورای نگهبان یک جمع تخصصی است و هر یک از اعضای آن بر اساس تشخیص خود عمل می‌کنند و ورود سیاسی به موضوعات ندارند. ملاک نیز نظر اکثریت اعضا است.

  پیشنهاد انتشار لیست اموال

ازسوی دیگر مالک شریعتی‌نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر، به علی لاریجانی پیشنهاد کرد تا لیست اموال قبل از مسوولیت و بعد از اتمام مسوولیت خود، همسر و فرزندانش را در جدولی قابل مقایسه منتشر کند.

درهمین حال به گزارش فرارو، روزنامه کیهان در مطلبی ادعا کرد که منتشرکننده نامه محرمانه شورای نگهبان و پاسخ علی لاریجانی به آن، همان فرد (سعید آ./  از عناصر فراری مقیم فنلاند) و شبکه‌‌ای است که پیش از این، فایل صوتی و محرمانه مصاحبه آقای ظریف با مرکز بررسی‌‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری را درز داده و منتشر کرده بود.