ثبت‌نام بین‌المللی برای مسابقه برنامه‌نویسی شرکت «گوگل» آغاز شد

شرکت «گوگل» ثبت‌نام از داوطلبان حضور در مسابقه بین‌المللی سالیانه برنامه‌نویسی خود را آغاز کرد. به گزارش سایت اینترنتی «تک‌وب»، هم‌اکنون ثبت‌نام برای شرکت در دور مقدماتی مسابقه برنامه‌نویسی شرکت «گوگل» با نام

«گوگل کد جم» (Jam ۲۰۰۶ (Code برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

دور مقدماتی مسابقه برنامه‌نویسی «گوگل»، دارای قدرتمندترین موتور جست‌وجوی اینترنت، در تاریخ پنجم سپتامبر (۱۴شهریور) برگزار می‌شود و در همان تاریخ ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در این مسابقه بزرگ پایان می‌یابد. شرکت گوگل با هزینه خود صدداوطلب برتر شرکت‌کننده در مرحله اول این مسابقه را به شهر نیویورک دعوت کرده و مرحله پایانی این رقابت در تاریخ ۲۷اکتبر در دفتر مهندسی شرکت «گوگل» در شهر نیویورک برگزار خواهد شد.

سال گذشته ۱۴هزار و ۵۰۰ برنامه نویس داوطلب از ۳۲کشور جهان در این مسابقه شرکت داشتند که در نهایت «ماریک سیگان» از کشور لهستان موفق به کسب مقام نخست شد.

در این مسابقه شرکت «گوگل» مساله‌هایی مربوط به مهارت‌های برنامه‌نویسی و قوه خلاقیت برای شرکت‌کنندگان مطرح می‌کند که برنده نهایی این رقابت یک جایزه ۱۰هزار دلاری از طرف «گوگل» دریافت خواهد کرد. علاوه بر نفر اول، شرکت «گوگل» جوایزی را نیز برای تمامی ۱۰۰ برنامه‌نویس راه یافته به دور نهایی این مسابقات در نظر گرفته و کل رقم جوایز در نظر گرفته شده برای ۱۰۰نفر اول مسابقه «کد جم۲۰۰۶» رقم ۱۵۵هزار دلار اعلام شده‌است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی شرکت در این مسابقه می‌توانند به وب‌سایت «کد جم» در آدرس اینترنتی www.google.com/codejam مراجعه کنند.