معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات انتظار دارد که لایحه‌ قانون صیانت از حریم مسیرهای شبکه‌ کابل فیبر نوری، هرچه زود‌تر بررسی و با در نظر گرفتن اولویت خاص، در دستور کار کمیسیون و سپس صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و تصویب شود. به گزارش سیتنا، صمد‌مومن‌با... با اشاره به لوایح مرتبط موجود در دولت و مجلس، چهار لایحه‌ پیشنهادی دولت به مجلس را یادآور شد و گفت: لایحه‌ نخستین، تامین مکان نصب برای دستگاه‌های گیرنده و فرستنده رادیویی بود که در سال گذشته به تصویب رسید.

مومن‌با... ضرورت حفاظت و صیانت از شبکه‌های ملی ارتباطی در بخش ارتباطات زیرساخت کشور به ویژه شبکه‌ یکپارچه‌ فیبر‌نوری را دارای اهمیت خاصی دانست و افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر، مقررات کافی برای تسهیل در کابل‌کشی فیبر نوری، همکاری سازمان‌های دولتی و اخذ خسارات از اشخاص وجود ندارد، لذا لایحه‌ قانون صیانت از حریم مسیرهای شبکه کابل فیبر نوری در سال گذشته به دولت ارسال و هم‌اکنون در مرحله نظرخواهی از دستگاه اجرایی قرار دارد. مومن‌با...، تصریح کرد: لایحه اصلاح برخی از مواد قانون برگزاری مناقصات نیز به دلیل جلوگیری از مشکلات پیش‌آمده در سال‌های گذشته، در تاریخ ۲۸ خرداد ماه به هیات دولت ارسال شده است.

وی نخستین و مهم‌ترین مشکل در زمینه‌ تلفن‌همراه را عدم طراحی دقیق شبکه‌ آنتن‌های BTS دانست و افزود: دومین مساله نیز ضرورت همکاری و همیاری ارگان‌های دولتی و بخش‌خصوصی و مردم در جهت مکان لازم برای استقرار این آنتن‌هاست که اخیرا دولت تمامی دستگاه‌های دولتی را موظف به همکاری در جهت نصب آنتن‌ها کرده است.