نشست آسیب‌شناسی اینترنت با موضوع فیلترینگ

دبیر شورای‌عالی فناوری اطلاعات گفت: برخی معتقدند آدم‌ها را طوری باید بسازید که خودشان به دنبال این مسائل نروند، اما مگر می‌شود جوانان و کودکان معصوم و آینده‌ساز کشور را در معرض خطر قرار دهیم و بگوییم خودش بزرگ می‌شود وی تشخیص می‌دهد. دبیر شورای‌عالی فناوری اطلاعات با بیان این‌که فیلترینگ باید در کشور انجام شود، گفت: ما به عنوان افراد جامعه اسلامی ‌به شدت- باید- مباحث فیلترینگ را دنبال کنیم و نگذاریم فساد اخلاقی فرهنگ بومی ‌و اسلامی ‌ما را به هم بریزد.

به گزارش ایسنا‌، عبدالمجید ریاضی، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات در نشست آسیب‌شناسی اینترنت با موضوع فیلترینگ، علل و ضرورت آن، مقایسه و راهکارهای آن که به همت دفتر امور زنان سپاه، صبح دیروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، به بررسی اهمیت و ضرورت توجه به مباحث فرهنگی در فضای مجازی پرداخت و اظهار داشت: شبکه اینترنت یا هر پدیده تکنولوژی جدید به بشر کمک می‌کنند بنابراین، باید به نحوه مطلوب از مزایای آن استفاده و از تهدیدات و مضرات آن جلوگیری کرد.

وی افزود: فیلترینگ یکی از مسائل مهم در شبکه اینترنت است که باید در این نشست‌ها مسائل آن شفاف شود و بدانیم دنیای کفر به دنبال چه اهداف شومی در این شبکه است، مسوولان نیز باید از ورود و نفوذ مسائل ضداخلاقی و بیگانه در کشور جلوگیری کنند.

ریاضی با تاکید بر این‌که سایت‌های ضداخلاقی و بعضا سایت‌های سیاسی ضد نظام-باید- فیلتر شوند، خاطرنشان کرد: همان طور که وزارت بهداشت از شیوع ویروس آنفلوآنزای مرغی یا سایر بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، فیلترینگ نیز مانند همین مساله است و باید درهای مملکت را از ورود مسائل ضد اخلاقی و فسادآمیز ببندیم.

وی افزود: برخی معتقدند آدم‌ها را طوری باید بسازید که خودشان به دنبال این مسائل نروند، اما مگر می‌شود جوانان و کودکان معصوم و آینده ساز کشور را در معرض خطر قرار دهیم و بگوییم خودش بزرگ می‌شود تشخیص می‌دهد!

وی تصریح کرد: تلاش داریم تکنولوژی فیلترینگ را در کشور بالا ببریم و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی را افزایش دهیم تا با تکیه بر آن از نفوذ اخلاق فاسد و پلید ممانعت کنیم.

وی با تاکید بر این‌که باید از مزایای تکنولوژی‌های جدید حداکثر استفاده را کنیم، گفت: باید مراقب و مواظب خطرات و تهدیدات آن باشیم و باید به سمتی برویم که از اینترنت به عنوان ابزاری برای توسعه فرهنگ اسلامی‌ استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به نیات پلید دنیای استکبار نگاه کنیم، آن‌ها به دنبال توسعه اینترنت در تمام نقاط جهان هستند تا به اهداف خود برسند و به مردم جهان تسلط داشته باشند، از این رو باید آگاهانه از تکنولوژی‌های جدید، به‌ویژه اینترنت، استفاده کرده و در مقابل مضرات آن ایستادگی کنیم.