وی در ادامه با اشاره به زندانیان ایرانی خارج از کشور بیان‌کرد: متاسفانه برخی از ایرانیان زندانی در خارج از کشور از لحاظ بهداشت، تغذیه، سلامت و نوع رفتار با آنها وضعیت اسفناکی دارند، این در حالی است که برخی از این افراد سرپرست خانواده بوده و ممکن است خانواده آنها در داخل کشور با مشکلاتی مواجه باشند. دبیر ستاد حقوق‌بشر ادامه داد: ما تلاش خواهیم کرد در هفته‌‌های آینده جلساتی را با بنیاد تعاون ایرانیان برگزار کرده و در مورد حمایت از خانواده‌‌های برخی از زندانیان خارج از کشور، تصمیم‌گیری شود.

غریب‌آبادی تصریح کرد: از سویی دیگر برخی از زندانیان ایرانی در خارج از کشور به موضوعات حقوقی آشنایی ندارند و این وظیفه ما است تا به مشکلات آنها رسیدگی کنیم. غریب‌آبادی تصریح کرد: باید ایرانی‌‌‌هایی که به‌زعم آنها به دلیل نقض مقررات تحریمی غیرقانونی و یکجانبه آمریکا دستگیر شدند، آزاد شوند و اگر این اتفاق صورت نگیرد ما شاهد حسن‌نیت کشورها نخواهیم بود.

دبیر ستاد حقوق‌بشر با تاکید بر اینکه ما دو اولویت برای پیگیری زندانیان تعریف کردیم، گفت: زندانیان تحریمی و زندانیانی که شرایط وخیمی در زندان‌‌های خارج از کشور دارند جزو اولویت‌های ما به‌شمار می‌روند و ما مداخله فوری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا در دوره‌‌های قبل به وضعیت زندانیان ایرانی خارج از کشور رسیدگی می‌‌شد، گفت: همواره این موضوع جزو دغدغه‌‌های حاکمیت و نظام بوده است، لذا ما با عزم جدی ورود پیدا خواهیم کرد. وی درباره زندانیان دوتابعیتی بیان‌کرد: ما زندانی دوتابعیتی نداریم، این درحالی است که ما تابعیت مضاعف را از لحاظ قانونی به رسمیت نمی‌‌شناسیم، اما بدون‌شک ما تسهیلات لازم را برای هموطنان خود در‌نظر می‌‌گیریم.