«بی‌بی‌سی» از کاربران اینترنت برای مقابله با گرمای زمین مدد خواست

سایت «بی بی‌سی» (BBC) از کاربران اینترنت پرسرعت در جهان خواست به مرکز هواشناسی این شبکه خبری برای مقابله با گرمای زمین کمک کنند. بی‌بی‌سی در این حرکت جدید خود ازکاربران اینترنتی درخواست کرد، تا با نصب یک برنامه نرم‌افزاری، سیستم رایانه خود را به طور مجازی در اختیار مرکز هواشناسی این شبکه خبری قرار دهند.

در درخواست «بی‌بی‌سی» (BBC) آمده است: پیش‌بینی شرایط جوی و آب و هوا به‌واسطه وجود داده‌های حجیم، نیاز به پردازشگرهای قوی دارد ولی حتی قوی‌ترین رایانه‌های دنیا نیز دارای قدرت پردازش محدودی می‌باشند.

براساس اعلام این شبکه خبری، کاربران می‌توانند با نصب یک برنامه نرم‌افزاری کم‌حجم بر روی رایانه‌شان، زمانی که با آن کار نمی‌کنند و سیستم روشن است، رایانه خود را به طور مجازی به مرکز هواشناسی «بی‌بی‌سی» قرض دهند.

بی‌بی‌سی به کاربران ضمانت داده است که این برنامه از سرعت رایانه آنها نمی‌کاهد و هیچ‌مشکل امنیتی ندارد و به محض شروع به کار سیستم نیز از ادامه فعالیت باز می‌ماند. بی‌بی‌سی تصریح کرد: تنها کسانی که به اینترنت با سرعت بالا متصل هستند، می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

بی‌بی‌سی تاکید کرد: اگر ۱۰هزار رایانه متصل به شبکه در این برنامه سهیم شوند، سرعت ما از بزرگ‌ترین رایانه‌های پردازشگر دنیا نیز بالاتر خــواهد بــود. ایــن درخواست در بخــشwww.bbc.co.uk/sn/hottopics/climatechange سایت خبری بی‌بی‌سی اعلام شده است.