جریمه دلاری قاچاقچی سوخت

گروه حوادث- حکم صادره درباره مردی که به اتهام قاچاق ۱۹ تانکر سوخت بازداشت شده بود، تائید شد. هیات‌عمومی دیوان عدالت اداری به دنبال اعتراض این متهم به رای صادره از سوی دادگاه در جلسه‌ای به موضوع پرونده رسیدگی کرد.

قضات هیات عمومی پس از بررسی جوانب پرونده رای صادره از سوی دادگاه را وفق قانون تشخیص داده و آن را لازم‌الاجرا دانستند.

در این رای قضایی متهم موردنظر به اتهام قاچاق ۱۹تانکر سوخت به یکی از کشورهای همسایه به پرداخت جزای نقدی بر مبنای قیمت سوخت در آن کشور محکوم شده بود. این مرد در تانکرهای مخصوص سوخت‌رسانی، مقدار زیادی سوخت را به جای مواد حلال شست‌وشو به یکی از کشورهای همسایه قاچاق می‌کرد.

وی در حالی که قصد خارج کردن این تانکرها به مقصد کشور همسایه را داشت از سوی پلیس شناسایی و بازداشت شد.

قاضی «جاسبی» رییس شعبه بیستم دیوان عدالت اداری در این باره گفت: هیات‌عمومی با مردود دانستن شکایت این قاچاقچی سوخت، او را محکوم به پرداخت جزای نقدی با نرخ سوخت در کشور همسایه که قرار بود سوخت‌های قاچاق به آنجا انتقال داده شود، کرد.

وی افزود: با عنایت به بودجه کلانی که هر سال دولت برای تامین فرآورده‌های نفتی در داخل کشور هزینه می‌کند و عده‌ای افراد سودجو که این فرآورده‌ها را به کشورهای همسایه قاچاق می‌کنند تا منفعت‌های نامشروعی به دست آورند، هیات‌عمومی برای مقابله با این افراد اینگونه تصمیم‌گیری کرد و امید است با حمایت عالی‌ترین دادگاه اداری کشور از تصمیم صادره در مبارزه با قاچاق سوخت و مجازات مرتکبین اینگونه فعالیت‌های غیرقانونی، در راستای تامین سوخت داخل کشور قدم مثبتی برداشته شود.

هیات‌عمومی دیوان عدالت اداری با صدور این تصمیم، بخشنامه‌های صادره از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و دفتر حقوقی گمرک ایران را مخالف قانون تشخیص نداد.