گروه حوادث- هشت تن از ماموران پلیس که در قالب تیمی عملیاتی برای مبارزه با اشرار مسلح به ارتفاعات بم اعزام شده بودند با حمله غافلگیرانه آنان به شهادت رسیدند.

این اقدام در حالی رخ داد که با گذشت ۹۲ روز هیچ سرنخی از حادثه تروریستی منطقه دارزین کرمان در دست نیست. سردار بهنام شریعتی‌فر با ابراز تاسف از وقوع چنین جنایاتی، گفت: شامگاه شنبه در پی کسب اطلاعیه‌ای مبنی بر وجود چند تن از اشرار و قاچاقچیان مسلح در ارتفاعات شهرستان بم،‌ تعدادی از ماموران نیروی انتظامی به سمت اردوگاه آنان اعزام شدند که با حمله اشرار مواجه شده و ۸ تن از ماموران به شهادت رسیدند.

وی افزود: این حادثه در چندصد کیلومتری مرزی در داخل خاک کشور رخ داده است و اشرار مهاجم از قاچاقچیان بومی بوده‌اند که در این ارتفاعات پراکنده‌اند و هیچ ارتباطی با مسائل مرزی و ورود غیرمجاز گروهی خاص به خاک ایران وجود ندارد.

فرمانده مرزبان پلیس ایران ادامه داد: زمانی که حادثه‌ای در نزدیک مرز یا استان‌های مرز رخ می‌دهد، یکی از احتمالات فرار اشرار از کشور است که کنترل مرزی را حساس‌تر می‌کند، اما در این حادثه که داخل کویر رخ داده است، احتمال فرار مهاجمان شرور از خاک ایران وجود ندارد.معاون اجتماعی قرارگاه رسول ‌اکرم‌(ص) نیز در این خصوص گفت: شهدا از ماموران قرارگاه عملیاتی نصر ویژه مبارزه با اشرار بوده‌اند که با اصابت گلوله آرپی‌جی به شهادت رسیده‌اند و سه تن نیز مجروح شده‌اند.سرهنگ اثنی‌العشری افزود: عملیات شناسایی ویژه‌ای در دستور کار است که امیدواریم به زودی اشرار مهاجم را به دام اندازیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز با ابراز ناراحتی از وقوع چنین حادثه تلخی، رسیدگی به پرونده آن را از وظایف دادگستری کرمان دانست و گفت: شهادت ۸مامور پلیس در حمله اشرار ارتباطی با حوادث تروریستی گذشته ندارد، بلکه این حادثه طی درگیری ماموران با کاروان حامل موادمخدر بوده است.

قاضی احمد تویسرکانی ادامه داد: گزارش کامل از سوی پلیس در این خصوص در اختیار دادگستری قرار گرفته و دستورهای قضایی مناسبی صادر شده است.

بنا به این گزارش، در این تهاجم ناجوانمردانه، سرهنگ مجید خالداری، ستوان دوم مراد فلاح، استوار دوم بهروز دریکوند، استوار دوم مسعود بختیاری، گروهبان یکم محسن رامک، ولی‌ا... وحیان، سرباز وظیفه علیرضا بی‌آزار و بسیجی علیرضا فرجی به شهادت رسیدند.