معاون سیاسی سپاه ‌‌همچنین گفت: متاسفانه ما جنگ فرهنگی را جدی نگرفتیم و مشکلات عدیده کشور از این ناحیه است. هرچند امروز دشمنان ما به این جمع‌‌بندی رسیده‌‌اند که اگر تا سال ۲۰۲۵ نتوانند بر ما مسلط شوند، دیگر هرگز نخواهند توانست ایران را مهار کنند.

وی با اشاره به رویارویی‌‌های چند سال اخیر ایران با آمریکا گفت: ایران اسلامی در سال‌‌های اخیر آمریکا را تحقیر کرده و امروز دست برتر در خلیج فارس با ماست و ناوشکن‌‌های مدرن آمریکایی حریف فرزندان پاسدار نیروی دریایی سپاه نیستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار جوانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که بعد از ۴۰ سال پر افتخار بدون اینکه به آرمان‌‌هایش خیانت شود، بر سر شعارهای خود پافشاری کرده و حاکمیت آن به آرمان‌‌هایش خیانت نکرده؛ در صورتی که سایر انقلاب‌‌ها مثل انقلاب فرانسه حتی به دهه دوم هم نرسیدند و با تغییر در شعار و آرمان مواجه شدند.

سردار جوانی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در حوزه رسالت بسیج تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌‌اند در علم باید شتاب بگیریم و به نقطه‌‌ای برسیم که در آینده‌‌ای نه چندان دور هر کسی بخواهد علم را فرا بگیرد، مجبور به آموختن زبان فارسی باشد.

وی افزود: قدرت ایران و رسیدن به پیشرفت و توسعه بدون تسلط بر فضا امکان‌‌پذیر نیست و دشمن قصد دارد این علم بومی و پیشرفت را از ما بگیرد.

سردار جوانی افزود: باید با انقلابیگری که جوهره‌‌اش عقلانیت است، در همه عرصه‌‌هایی که مشکل داریم با پیشرفت بر مشکلات فائق آمده و در این عرصه نقش آموزش و پرورش بی‌‌بدیل است.

  لزوم تحلیل اطلاعات راهبردی

ازسوی دیگر سید یحیی صفوی رئیس مرکز آینده‌پژوهی جهان اسلام در نشست علمی سیاست همسایگی با تاکید بر ضرورت افزایش توان هماهنگی برای کسب تبادل و تحلیل اطلاعات راهبردی با شرکای منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: ما با برخورداری از اطلاعات راهبردی می‌توانیم تصویری صحیح از راهبرد دشمنان نسبت به منطقه و خودمان داشته باشیم و استراتژی ملی خودمان را با در نظر گرفتن مولفه‌های قدرت ملی و مصالح ملی و اقتضائات منطقه‌ای تنظیم کنیم.

به گزارش «ایسنا»، صفوی افزود: این راهبرد شامل سیاست خارجی، اقتصادی، فناوری‌های نوین، فرهنگی، رسانه‌ای و گردشگری و سایر ابعاد است.

وی تاکید کرد: بر اساس یک فهم مشترک اطلاعاتی می‌توانیم با کشورها طرح همه‌جانبه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در قالب بازی برد-برد طراحی کنیم البته ممکن است کشورها در این مسیر در برخی حوزه‌ها با هم تضاد منافع هم داشته باشند و این طبیعی است.

این استاد جغرافیای سیاسی با بیان اینکه انعقاد پیمان عدم‌تعرض بین جمهوری اسلامی ایران و ١٥ کشور همسایه می‌تواند موجب افزایش اعتماد منطقه‌ای و جلوگیری از تولید معمای امنیت شود تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با پیگیری هوشمندانه سیاست امنیت جمعی و سیاست همسایگی می‌تواند با هر کدام از کشورهای همسایه راهبرد همه‌جانبه تعریف کند و روابط سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری، گردشگری، زیست محیطی و فرهنگی را با این کشورها گسترش دهد.

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، دستیار و مشاورعالی فرمانده کل قوا گفت: بدون توجه به ملاحظات ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی، امکان سیاستگذاری اقتصادی و پیاده‌سازی راهبردهای پیشرفت و توسعه ملی، ممکن نیست.

  مقابله ما با دشمنان پیچیده‌تر خواهد بود

همچنین معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیش‌بینی می‌‌کنیم که مقابله ما با دشمنان در دهه آینده پیچیده‌تر خواهد بود و ما در سازمان بسیج و بسیج جهان اسلام خود را پیروز این صحنه می‌‌دانیم.

به گزارش «ایسنا»، سردار خراسانی در دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین که با عنوان «یمن؛ محور تحول و خودباوری جهان اسلام» در محل اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه گسترش ارتباطات در صحنه بین‌الملل به‌ویژه در جهان اسلام را دنبال می‌‌کنیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند نخ تسبیحی است که دانه‌‌های آن جبهه‌‌های مقاومت در سراسر جهان اسلام است. از یمن گرفته تا فلسطین تا سایر نقاط جهان اسلام.