اپراتور دوم برای استفاده مشترک از آنتنBTS اقدام نکرده است

طبق مصوبه هیات دولت، کلیه سازمان‌‏های دولتی و آن‌‏هایی که از بودجه دولت استفاده می‌‏کنند، باید فضای نصب آنتنBTS را در اختیار اپراتور اول تلفن همراه، اپراتور دوم و تالیا قرار دهند. صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ایران، در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان این مطلب، تاکید کرد: مصوبه اخیر تنها شامل شرکت ارتباطات سیار نخواهد بود و به این ترتیب شرکت تالیا و اپراتور دوم نیز برای نصب آنتن BTS مشکلی نخواهند داشت.

مهندس فیضی، در خصوص اعلام آمادگی شرکت ارتباطات سیار برای استفاده مشترک از آنتن‌‏های BTS با دو اپراتور دیگر تلفن همراه در کشور، گفت: تالیا و اپراتور دوم باید برای این امر با ارتباطات سیار وارد مذاکره شوند.

وی، با توضیح این که برای استفاده تالیا از آنتن‌‏های ارتباطات سیار مشکلی وجود ندارد، چرا که تالیا پیمانکار شرکت مخابرات است، یادآور شد: اپراتور دوم در این خصوص باید اقدام کند.

مهندس فیضی، با بیان اینکه آنتن‌‏های BTS تالیا در اکثر استان‌‏ها نصب شده و به تعداد کمی آنتن مشترک نیاز خواهد داشت، در خصوص اپراتور دوم، گفت: برای استفاده مشترک آنتنBTS با اپراتور دوم مذاکرات شفاهی صورت گرفته، اما اپراتور دوم تاکنون اقدام خاصی انجام نداده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، با بیان این که به نفع اپراتور دوم است که از آنتن‌‏های مشترک استفاده کند، تصریح کرد: با توجه به آن که فرکانس‌‏ها متفاوت است، استفاده مشترک از آنتن تداخل ایجاد نخواهد کرد.

فیضی، کانال‌‏های یک تا ۳۱ را متعلق به اپراتور دوم، ۳۳ تا ۶۲ را مخصوص تالیا و ۶۴ تا ۱۲۴ را مختص ارتباطات سیار عنوان کرد و گفت: هیچ‌‏گونه تداخلی در استفاده مشترک ازBTS به وجود نخواهد آمد.