همایش یک‌روزه‌ تلفن همراه از سیاست‌گذاری تا اجرا، با حضور مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، متخصصان و صاحب‌نظران، روز ۲۴ مرداد ماه جاری در سالن جابرابن‌حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی، شرکت مخابرات و ارتباطات سیار، صاحبان شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه تلفن همراه، مدیران تالیا و ایران‌سل و نیز برخی فعالان حوزه خدمات موبایل همچون نمایندگان اریکسون و زیمنس، از جمله افرادی هستند که در دانشگاه صنعتی شریف گردهم می‌آیند تا درباره چالش‌ها و مسائل موبایل کشور به بحث و تبادل‌نظر بپردازند.

گروه علمی تحلیلی طیف (کانون تفکر مخابرات ایران) در نظر دارد با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همایش یک روزه تلفن همراه، از سیاست‌‌گذاری تا اجرا را سه شنبه‌ این هفته ۲۴ مردادماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار کند.

براساس این گزارش بررسی تحولات جهانی در صنعت تلفن همراه در بخش تولید و ارائه‌ خدمات، بررسی دیدگاه صاحب‌نظران در زمینه‌ ایجاد صحیح اپراتور سوم و شناخت عوامل موثر در شکل‌گیری کنسرسیوم‌های توانمند داخلی، برنامه‌هـــا و سیاست‌های شرکت‌های اپراتوری در بخش تلفن همراه اعم از رگولاتوری، بررسی و تحلیل سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت آزادسازی و استفاده از توان بخش خصوصی در ارائه‌ خدمات تلفن همراه در کشور و حضور در بازارهای جهانی، آموزش و پژوهش، تولید و ارائه‌ خدمات ازجمله اهداف این همایش است.

این همایش با سخنرانی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، یکی از مدیران اجرایی شرکت MTN، معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عضو هیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار و رییس هیات‌مدیره‌ شرکت کاوش کام آسیا برگزار خواهد شد.