رییس کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای استان تهران، گفت: قیمت‌های جهانی کالاهای ICT را به گمرک اعلام خواهیم کرد. باقر بحری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: با توجه به این که بعضی مواقع در مبادی ورودی شاهدیم که عدد غیرواقعی درباره‌‌ کالاهای ورودی به گمرک اعلام می‌شود، بنابراین قرار است با اعلام قیمت واقعی به گمرک این مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود: معمولا واردکنندگان کالاها قیمت‌های آنها را کاهش می‌دهند و به گمرک عدد غیرواقعی اعلام می‌کنند تا هزینه‌‌ کمتری پرداخت کنند، با گروه کارشناسی که به گمرک معرفی خواهیم کرد، از این پس گمرک قیمت واقعی کالاهای ICT را خواهد داشت.

رییس کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای استان تهران، در ادامه، روند دولتی شدن، مناقصات را همچنان یکی از مشکلات اصلی در این حوزه مطرح کرد و اظهار داشت: مدت‌ها است برنده‌‌ مناقصات برگزار شده در این حوزه بیشتر شرکت‌های دولتی هستند و تقریبا شرکت‌های خصوصی از رده خارج شده‌اند.

بحری تاکید کرد: شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه با مشکل مواجه هستند، در تلاشیم در این زمینه نیز مذاکراتی با مراکز مربوط انجام دهیم تا راه‌کاری برای آن پیدا کنیم.