تعدادی از دفتر خدمات ارتباطی امور مشترکان تلفن‌همراه و خدمات ارتباطی شهر تهران به علت انجام تخلفات تعطیل شدند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این کار به دستور مدیر کل امور مشترکان و متقاضیان تلفن‌همراه شرکت ارتباطات سیار و به مدت یک هفته تا یک ماه صورت گرفته است.

دلیل این تعطیلی، تخلفات انجام شده در این دفاتر عنوان شده و پرونده‌های آن‌ها نیز به کمیته‌‌ نظارت رفته و در آن‌جا در دست بررسی است.

در همین زمینه، سرپرست روابط عمومی ‌شرکت ارتباطات سیار با تایید این خبر گفت: هم‌اکنون به علت تخلفات مهم یا غیر مهم برای ‌١۵ دفتر خدمات ارتباطی در شهر تهران مجازات‌های یک هفته‌،‌ یک ماه و سه ماه تعطیلی در نظر گرفته شده است.

عباسعلی ابوالفضلی ادامه داد: این دفاتر در ایام تعطیلی ملزم به پاسخگویی به تعهدات قبلی و عدم ایجاد تعهدات جدید هستند و ملزومات موجود در این دفاتر از قبیل سند، مالکیت و سیم‌کارت، پس از تنظیم صورتجلسه گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمیته‌ نظارت بر دفاتر بخش‌خصوصی چنین تصمیمی گرفته و آدرس این دفاتر طی اعلامیه‌‌ به اطلاع عموم خواهد رسید.

این در حالی است که مسوول یکی از دفتر خدمات ارتباطی معتقد است: ما برای تخلفاتی که برای ما عنوان شده است، شاکی خصوصی نداشتیم.

روح‌ا... موسوی با بیان این‌که ‌١۵ دفتر خدمات ارتباطی در تهران از ‌٢١ مردادماه تعطیل شدند، گفت: تخلف ما رعایت نکردن دستور‌العمل‌های اجرایی تنظیم سند نقل‌و‌انتقال مستقیم بود که در کمیته‌‌ نظارت بر دفاتر بخش‌خصوصی تلفن‌همراه مطرح شد و طبق صورتجلسه‌‌ مورخ ‌٢١/٠٢/٨۵ مقرر شد که دفاتر از تاریخ ‌٢١/٠۵/٨۵ تا ‌٢٠/٠۶/٨۵ به مدت یک ماه از ارائه‌‌ خدمات به مشترکان تلفن‌همراه محروم شوند.

وی افزود: البته این اجازه داده شده که در ایام تعطیلی، ملزم به پاسخگویی به تعهدات قبلی باشیم، اما نمی‌توانیم تعهدات جدیدی ایجاد کنیم.

موسوی با بیان این‌که ملزومات موجود در دفتر ازجمله سیم‌کارت و سند خام از دفاتر مذکور اخذ می‌شود، گفت: ما برای تخلفاتی که به گفته‌‌ آنها انجام دادیم، شاکی خصوصی نداشتیم.

او ادامه داد: در این رابطه و برای بررسی موضوع به مراجع ذی‌صلاح شکایت کردیم، آن‌ها نیز باید دفاعیات ما را در این زمینه گوش دهند، این در حالی است که براساس مصوبه‌ای که ماه‌ها پیش به تصویب رسیده، تعلیق یا تعطیلی دفاتر به عهده‌‌ امور مشترکان و متقاضیان تلفن‌همراه نیست، از طرف دیگر، بازرس ارتباطات سیار نیز با این موضوع و تعطیلی دفاتر مخالف بود.

در حالی که بنا بر اظهارات مسوولان دفاتر خدمات ارتباطی، به موجب نظام‌نامه‌ مصوب وزارت ارتباطات، شرکت ارتباطات سیار بعد از ابلاغ این نظام‌نامه‌، حق تعلیق یا تعطیلی هیچ یک از دفاتر امور مشترکان تلفن‌همراه و خدمات ارتباطی را ندارد، سرپرست روابط عمومی ‌شرکت ارتباطات سیار اظهار داشت که این کار براساس دستورالعمل کمیته‌‌ نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات ارتباطی صورت گرفته است.