تمامی‌شرکت‌های هواپیمایی کشور تا پایان آذرماه امسال باید نظام‌نامه مدیریت ایمنی خود را مطابق با نظام‌نامه مدیریت ایمنی ایکائو تدوین و پیش‌نویس آن را به سازمان هواپیمایی کشور ارائه دهند. عبدالرحیمی‌، مدیرکل دفتر ریاست سازمان هواپیمایی کشور، در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: براساس دستورالعمل سازمان هواپیمایی جهانی (ایکائو) شرکت‌های هواپیمایی کشورها موظفند تا پایان سال ۲۰۰۷ میلادی خود را به سیستم جدید ایمنی مجهز کنند. در این سیستم یک سری دستورالعمل‌ها و مکانیزم‌های پیشگیری در نظر گرفته شده است که عوامل اجرایی و فنی شرکت‌های هواپیمایی در راستای یک مدیریت متمرکز سیستمی ‌فعالیت‌های پروازی خود را انجام دهند.

وی افزود: براساس دستورالعمل مدیریت ایمنی جهانی که از سوی ایکائو به کشورها ابلاغ شده است. طبق الگویی که این سازمان به کشورها می‌دهد شرکت‌های هواپیمایی و کلیه عوامل و زیرمجموعه‌های آنها موظفند خود را با آن تطبیق داده و در یک نظام مهندسی مدیریت جدیدی در کنار هم فعالیت کنند تا با انجام این اقدامات از وقوع سوانح دلخراش هوایی تا حد امکان جلوگیری شود.

وی در پــــــایان افـــــزود: پیش‌نویس‌هایی که از طرف شرکت‌های هواپیمایی کشور ارائه می‌شود، از سوی کارشناسان سازمان هواپیمایی کشور بررسی شده و پس از تایید آن این پیش‌نویس به صورت قانون قابل اجرا است.