پزشکان انگلیسی هشدار دادند افرادی که از طریق اینترنت دارو خریداری می‌کنند، ناخواسته سلامت خود را به خطر می‌اندازند. به گزارش «ایسنا»، تیم پزشکی ساندرلند در انگلیس در نشریه لانست اظهار کردند که برخی از داروهایی که از طریق اینترنت به فروش می‌رسند قلابی بوده و مواد تشکیل دهنده آنها فقط اندکی شبیه به محتویات دارویی است که روی بسته‌بندی دارو درج شده است. علاوه بر این حتی اگر بیماران داروی واقعی را دریافت کند، باز هم این خطر وجود دارد که اثرات جانبی دارو توسط متخصص کنترل نشده باشد. این تیم پزشکی، مورد زنی را گزارش کرده‌اند که پس از مصرف داروی خوراکی استروئیدی از طریق فروشگاه‌های اینترنتی بینایی خود را از دست داده است.

این زن ۶۴ ساله که خودش تشخیص داده بود که دچار سندرم خستگی مزمن است، به مدت ۴ سال از این دارو مصرف کرده است. در فوریه سال ۲۰۰۶ این زن که متوجه کاهش دید خود نسبت به شش ماه گذشته شده بود، به دپارتمان تصادفات و اورژانس ساندرلند مراجعه می‌کند. پزشکان پس از معاینه وی در می‌یابند که این زن به دلیل مصرف داروهای استروئیدی دچار آب مروارید شده است. شما هم اگر تصمیم دارید که از طریق اینترنت دارو تهیه کنید، باید بدانید که با سلامتی خودتان بازی می‌کنید. این محققان تاکید می‌کنند که دسترسی شبکه‌ای به دارو باید به دقت تحت نظارت نیروهای متخصص و کارشناس قرار گیرد. این محققان همچنین توصیه می‌کنند که پزشکان باید بیشتر نسبت به این مساله هشیار باشند و مطمئن شوند که بیماران داروهای خود و حتی داروهایی را که بدون نسخه پزشک قابل دسترسی هستند، چگونه به‌دست می‌آورند.

در همین رابطه به بیماران توصیه می‌شود که حتما فقط داروهایی را که برای آنها توسط متخصص تجویز شده و پس از مشورت با متخصص مصرف کنند.