به گزارش «ایسنا»، صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران با بیان اینکه شما برادران عزیز و خواهران باکرامت و نفس ضعیف خودم را به انجام وظایف بندگی و ترک گناهان دعوت می‌کنم، گفته است که خداوند متعال ما را به تقوا دعوت کرده و تقوا را موجب نزول برکات آسمان و زمین دانسته است.

کاظم صدیقی همچنین در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران نیز با شاره به سپری شدن صدمین روز کاری دولت سیزدهم، امتیازات هفت‌گانه‌ای برای دولت برشمرده و گفته است که عشق به خدا، مکتب، امامان و ولی‌امر و ولی‌فقیه نخستین امتیاز دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور عزیز ما آیت‌الله رئیسی است و ما احساس می‌کنیم ایشان درصدد اجرای منویات نایب امام زمان‌شان بودند. وی همچنین تامین ابزار لازم عدالت‌خواهی را در راستای اجرای شعار‌های عدالت‌خواهانه و مبارزه با فساد را دومین امتیاز دولت سیزدهم عنوان کرده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مزیت سوم دولت سیزدهم جوان‌گرایی است، گفت: دیدید وزیر فرهنگ و ارشاد هم خودشان جوان هستند و هم نیروهای‌شان جوان‌های مصمم کارآزموده هستند. چهارمین ویژگی این دولت نیز تلاش، کار متراکم و خستگی‌ناپذیری است. اگر امداد خدا نباشد کسی نمی‌تواند این‌گونه تلاش کند. گاهی از بعضی‌ها می‌شنویم که خانواده ایشان هم ایشان را نمی‌بینند و حتی پنج‌شنبه و جمعه‌ها نیز در سفر هستند. آنچه نمی‌گذارد ایشان خسته شود عشق به خدا و مردم است.

وی با بیان اینکه پنجمین ویژگی دولت سیزدهم تعامل با خبرگان است، گفت: یکی از برنامه‌های سفرهای ایشان دیدار با نخبگان است و همیشه نخبگان را در دستور کار قرار دادند. ششمین ویژگی آیت‌الله رئیسی و دولت ایشان انسجام بین قوای سه‌گانه است و از اول انقلاب چنین وحدت، هم‌افزایی و جلسات هفتگی بین قوای سه‌گانه وجود نداشته و امروز سه قوه ید واحده هستند و اختلاف در مسیر و هدف ندارند و برای حل مشکلات به میدان آمدند و این‌گونه نیست که در حل بحران‌هایی که پیش می‌آید کنار بایستند و بگویند من اطلاع نداشتم.

  پرداخت به موقع حقوق کارکنان دولت ا‌ز امداد الهی است

خطیب نماز جمعه تهران تامین حقوق کارکنان دولت را هفتمین امتیاز دولت سیزدهم عنوان کرده و گفته است: با وضعیتی که از پیش، پیش آمده پر کردن گودال‌ها کار ساده‌ای نیست و آیت‌الله رئیسی در این شرایط به موقع حقوق کارکنان را می‌دهد که این امداد الهی است. در ارتباط با دیپلماسی بین‌المللی و تقویت ظرفیت داخلی با ارتباط خارجی نیز دیدید که قبل از ایشان گفتند واکسن را به ما نمی‌دهند، ولی چه شد که تا ایشان آمدند سیل واکسن به ایران آمد. علتش این بود که به ظرفیت داخلی تکیه شد و چون تولید واکسن داخلی را جدی گرفتند کاهش مرگ‌ومیر کرونا را نیز دیدیم.  وی ادامه داد: در این صد روز دولت سیزدهم تازه‌نفس با حضور به موقع در بحران بنزین، اعتماد عمومی را بالا برد و مردم وقتی می‌بینند رئیس‌جمهور آرام و قرار ندارد، آرامش پیدا می‌کنند و اکنون نیز در حل مشکل تامین واکسن هیچ مشکلی نداریم.

   افزایش یارانه‌ها چاره کار نیست

همچنین امام جمعه موقت تهران با ابراز همدردی با مردم درباره گرانی‌ها و بی‌ثباتی قیمت‌ها گفته است: اگر دست‌هایی در کار است که مشکل گرانی حل نشود که قطعا در کار است، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و مردم ببینند منشأ کار کجاست و به هر قیمتی شده مساله را حل کنند.  به گفته صدیقی، امروزه پول ملی ارزش خود را از دست داده است و هر چقدر هم که یارانه را بالا ببرید با افزایش قیمتی که اتفاق می‌افتد مشکل مردم حل نمی‌شود، بلکه آنچه مهم است این است که پول ملی باید ارزشمند شود. مردم نیاز دارند که مشکلات برای‌شان تبیین شود و به آنها بگوییم در کجای حل مشکل هستیم.  صدیقی با بیان اینکه سومین مساله عدالت‌ورزی و مهار فاصله طبقاتی است، گفت: فقر دردی است که باید آن را درمان کرد و اگر فقر وجود داشته باشد دین و ایمان از بین می‌رود. در این جهت هم امیدواریم تدبیرها به سامان برسد. مساله دیگر نیز رفع تحریم است، اما مهم‌تر از رفع تحریم خنثی کردن اثر تحریم است که با تکیه به ظرفیت‌های داخلی حاصل می‌شود.