این سوال که با موضوع علت عدم برنامه عملیاتی این وزارتخانه در جهت کاهش نرخ بیکاری و اشتغال پایدار به ویژه در مناطق مرزی تهیه شده، در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

  دیدار مخبر با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس

ازسوی دیگر به گزارش «ایسنا»، محمد مخبر عصر سه‌شنبه در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت امروز کشور در تمام سال‌های پس از انقلاب اسلامی از جهات مختلف شرایطی استثنایی است. مهم‌تر از همه آنکه همدلی و همسویی میان قوای سه‌گانه در بالاترین سطح قرار دارد و نگاه مشترکی نسبت به مسائل اساسی نظام، انقلابی‌گری، پاکدستی و علاقه به مردم در میان مسوولان وجود دارد.

همچنین محمدرضا پور‌ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جزئیات جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با مخبر گفت: بحث اجرای قوانین اقتصادی اجرایی نشده در جلسه مشترک مورد بررسی قرار گرفت و یکی از توافقات نشست اجرای قوانین اقتصادی عملیاتی نشده، بود.

به گزارش تسنیم، وی گفت: مقرر شد کارگروهی مشترک برای نهایی کردن طرح‌ها و لوایح اقتصادی که در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی قرار دارد مانند طرح رمزارزها، طرح اصلاح قانون بانک مرکزی، طرح مالیات بر عایدی سرمایه و طرح اصلاح قانون مناطق آزاد تشکیل شود.   

  انتقاد قالیباف از گزارش‌های مالی ارسال شده به مجلس

همچنین محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از گزارش‌های مالی ارسال شده به مجلس انتقاد کرد و گفت: گزارش مالی شرکت‌های دولتی از سوی سازمان برنامه‌وبودجه در تاریخ مقرر ارسال شده است اما مجامع آن را امضا نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی گفت: امسال مجامع باید در حقیقت گزارش را امضا و ارسال کنند تا بتوانیم پیگیری‌های بعدی را انجام دهیم. زیرا گزارش‌ها بدون امضای مجامع و با امضای سازمان برنامه‌وبودجه ارسال شده که باید پیگیری کنیم.

  آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان

ازسوی دیگر محمدرضا احمدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه بررسی رتبه‌بندی معلمان در این کمیسیون نهایی شد و به زودی تکلیف آن در صحن علنی مجلس مشخص می‌شود، گفت: قانون رتبه‌بندی معلمان در ماه‌های آینده با ۲۵ هزار میلیارد تومان اجرا خواهد شد. وی گفت: اختلاف‌نظراتی که در ‌این موضوع وجود دارد مربوط به اعتبار و بودجه اجرای رتبه‌بندی معلمان و همچنین زمان اجرای آن است.

  موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها

درخبری دیگر از مجلس، نمایندگان مجلس با کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور موافقت کردند.