موافقت مجلس با کلیات طرح مدیریت تعارض منافع

همچنین نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز خود با کلیات طرح مدیریت تعارض منافع در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی موافقت کردند. در جلسه دیروز مجلس ابتدا گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح مدیریت تعارض منافع توسط سخنگوی این کمیسیون قرائت شد و بعد از بحث و بررسی نمایندگان درباره این طرح، در نهایت کلیات طرح مدیریت تعارض منافع به تصویب نمایندگان رسید.  بر اساس پیشنهاد تعدادی از نمایندگان و موافقت هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مقرر شد طرح به کمیسیون اجتماعی ارجاع و طرح به صورت دو شوری بررسی شود.

   اصلاح طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس

در خبری دیگر به گزارش «ایلنا»، نمایندگان مردم در خانه ملت با مصوبات کمیسیون اجتماعی درخصوص اصلاح طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند. براساس تبصره ۴ این طرح رئیس‌جمهور مکلف است پیش از معرفی وزرا به مجلس شورای اسلامی و انتخاب معاونان خود مطابق این قانون نسبت به استعلام از مراجع ذی‌صلاح در خصوص شرایط مقرر اقدام کند.

   تشکیل کارگروه‌ پیامدهای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

از سوی دیگر علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «ایرنا» با بیان اینکه پرداخت یارانه غیرهدفمند منجر به اتلاف منابع شده است، گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها به ویژه در حوزه انرژی در دستور کار دولت و مجلس است و کارگروه‌هایی برای بررسی پیامدهای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تشکیل شده است.

   درخواست تشکیل جلسه شورای عالی مسکن

همچنین به گزارش «ایسنا» محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود رئیس‌جمهور هرچه سریع‌تر جلسه شورای عالی مسکن را جهت انجام هماهنگی‌های بین دستگاهی برای آغاز ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی تشکیل دهد. رضایی‌کوچی در ادامه گفت: هم اکنون ۳ هفته از زمان برگزاری جلسه شورای عالی مسکن گذشته و این جلسه برگزار نشده است.

   توضیح قالیباف در مورد منع تردد شبانه

در خبری دیگر از مجلس، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد لایحه یک فوریتی تمدید مهلت‌های مقرر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در پاسخ به اظهارات حسن نوروزی مبنی بر چرایی ادامه منع تردد شبانه گفت: زمانی که کرونا در اوج قرار داشت، دوستان حوزه درمان و کرونا مشاهده کردند بیشترین بخش‌هایی که سبب انتشار کرونا می‌شود، شب‌نشینی‌ها و دیدوبازدیدهای شبانه است. به گزارش «ایرنا»، رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه در زمان کرونا تصویب شد، مبنی بر این بود که نشست‌های شبانه به حداقل برسد و منع تردد از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد لحاظ شود.

   پایان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش

همچنین به گزارش خبرگزاری صدا‌و‌سیما‌، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پایان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش با اعمال تغییراتی با نظر اعضای کمیسیون خبر داد.