معاون آموزش و پژوهش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بین ۲۰۰ تا ۵۰۰میلیون تومان به دانشگاه‌های غیرانتفاعی با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در زمینه ICT فعالیت داشته باشند، وام ICT که بهره آن شش درصد با دوره بازپرداخت سه‌ساله است، ارائه می‌شود. کمال محامدپور در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، درباره آخرین میزان و وضعیت اختصاص وام ICT به دانشگاه‌ها، اظهار داشت: این وام از ابتدای تشکیل کمیته وام ICT تاکنون به هشت موسسه آموزش عالی و جهاد دانشگاهی اختصاص داده شده است و مبلغ آن جمعا نه میلیارد و ۱۸۰میلیون ریال است.

وی با اشاره به این‌که چهار تا پنج مورد موسسات آموزش عالی در نوبت وام قرار دارند، گفت: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی یزد، موسسه آموزش عالی الکترونیک ایرانیان، موسسه آموزش عالی شمال، موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص)، موسسه آموزش عالی خوزستان، موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی تهران، موسسه آموزش عالی سجاد، موسسه آموزش عالی انفورماتیک ایران ازجمله این مراکز بودند که تاکنون وام ICT دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: بین ۲۰ تا ۵۰میلیون تومان نیز به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که در زمینه ICT فعالیت می‌کنند، وام ICT داده می‌شود.

محامدپور درباره برنامه‌های جدید حوزه آموزش و پژوهش وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: کمیته‌های پژوهش استان‌ها که در حدود ۱۰ تا ۱۲ مورد آنها فعال شده‌اند و امیدواریم تا پایان سال در تمامی ‌استان‌ها فعال شوند تا اعتبارات پژوهشی آنها جذب شود، همین‌طور تعدادی کمیته‌های فرعی وام نیز در استان‌ها راه‌اندازی شده‌اند و درصدد هستیم سایر استان نیز تا پایان سال از کمیته وام بهره‌مند و از تسهیلات آن برخوردار شوند.