وی در گفت‌وگو با «ایلنا» افزود: از ابتدای آذرماه طرح مدیریت هوشمند بدون درنظر گرفتن رنگ‌بندی در کشور راه‌اندازی می‌شود. ما کرونا را داریم و تصورمان این نیست که شرایط نارنجی، آبی و قرمز یا زرد برقرار است و این رنگ‌بندی برای رصد بیماری‌ها همچنان باقی می‌ماند. بلکه فکر می‌کنیم شرایط کشور در همه جا قرمز است. می‌خواهیم در شرایط قرمز با رعایت پروتکل بتوانیم زندگی و فعالیت کنیم و به سینما، تئاتر، کنسرت و کتابخانه برویم، اما این فعالیت باید طوری باشد که منجر به توسعه بیماری نشود. طبیعتا هر جا که باعث توسعه بیماری شد، باید متاسفانه عکس این مسیر را برویم و دوباره محدودیت‌های جدید را آغاز کنیم.

  ورود ۶میلیون دز واکسن سینوفارم

همزمان واردات واکسن به کشور نیز ادامه دارد و در همین راستا روز گذشته آخرین محموله واکسن خریداری شده توسط هلال احمر وارد کشور شد. به گفته کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در مجموع جمعیت هلال احمر ۱۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دز واکسن وارد کشور کرده است.

در همین خصوص مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا‌و‌سیما گفت: روز گذشته ۶ میلیون دز واکسن سینوفارم از طریق فرودگاه امام خمینی وارد کشور شد.

  مجموع واکسن‌های تزریق شده

در همین راستا، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۵۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۳۷ نفر دز اول، ۳۴ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۶۱۷ نفر دز دوم و ۸۸ هزار و ۶۹ نفر، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸۷ میلیون و ۱۸۶‌هزار و ۶۲۳ دز رسید. در شبانه‌روز گذشته نیز یک‌میلیون و ۴۹ هزار و ۱۵۳ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

  صدور مجوز مصرف اضطراری دو واکسن

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری واکسن رازی و فخرا را صادر کرد.

 ۱۷۷فوتی جدید کرونا در کشور

در همین حال بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته ۱۷۷ بیمار کرونا در کشور جان خود را از دست دادند. همچنین در این بازه زمانی ۸ هزار و ۴۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۰۸ نفر از آنها بستری شدند.

  توصیه جدید وزارت بهداشت

از سوی دیگر روز گذشته مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره ۳ خود از هموطنان خواست، اگر علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند هوشمندانه رفتار کرده و به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه و حتما تست «پی‌سی‌آر» (PCR) بدهند.