رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با مقدماتی که تهیه دیده بودند، امروز عملا حملات خود را از چند جبهه علیه ایران اسلامی آغاز کرده‌اند. بـــــه گــــــزارش «ایسنـــا»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در جمع علما و روحانیون مشهد، در تشریح وضع کنونی منطقه، گفت: روشن است که دشمنان انقلاب اسلامی از بدو انقلاب در کمین بودند که به نظام ضربه وارد کنند و این روزها با مقدماتی که تهیه دیده بودند از چند جبهه حملات خود را علیه ایران اسلامی آغاز کرده‌اند. وی اولین جبهه را پرونده هسته‌ای ایران عنوان کرد و گفت: قطعنامه‌ای که اخیرا با اجماع از سوی اکثر ابرقدرت‌ها در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، از جمله این کارهای ظالمانه است که در آن پرونده ایران را در فصل ۷ منشور سازمان ملل گنجانده‌اند. هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: این قطعنامه ظالمانه نشان داد که آنان نمی‌توانند سوءنیت‌هایشان را مخفی کنند و عملا وارد کارزار شده‌اند. وی تصویب این قطعنامه را باعث آبروریزی برای این کشورها و سازمان ملل دانست و تصریح کرد: تصویب چنین قطعنامه‌ای با هیچ منطقی قابل توجیه نیست. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دومین جبهه حمله دشمن را در مساله لبنان دانست و گفت: جنگ لبنان می‌تواند آغاز یک برنامه طولانی مدت در کل منطقه خاورمیانه باشد. وی با بیان این که «در حمله به لبنان، سوءنیت‌ها کاملا مشخص و برای افراد بصیر برنامه‌های بعدی قابل رویت است» گفت: نوع رفتارها در این حمله، خیلی گستاخانه، جسورانه و با پشتوانه مطمئنی است که در مخیله انسان عادی نمی‌گنجد. وی با اشاره به انجام ۷هزار سورتی پرواز از ابتدای تجاوز اخیر اسرائیل تا امروز به لبنان، گفت: این حجم تجاوز از طریق عملیات نظامی کم‌نظیر است و در مجموع ۸ سال جنگ رژیم بعثی عراق علیه ایران، شاید این قدر پرواز نداشتیم که در این ۲۵ روز رخ داده است. هاشمی رفسنجانی، تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را توام با حیله‌گری عنوان کرد و گفت: این تجاوز با حمایت و استقبال کشورهایی که به اصطلاح از حقوق بشر دفاع می‌کنند و ادعای آزادی دارند، مواجه شده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر این‌که «خداوند به حزب‌ا... این قوت را داد که هیچ عملیات آنها را بدون جواب نگذارد»، تصریح کرد: لبنان به میدان عجیبی تبدیل شده است که لطف خدا را در آن به وضوح می‌توان دید.

وی اضافه کرد: اگر امروز جنگ متوقف شود، این اسرائیل است که شکست خورده است. چون یک قدرت مدعی منطقه با یک حزب اسلامی وارد جنگ و این گونه در مقابل آن متوقف شد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه تحلیل خود از رخدادهای اخیر، جبهه سوم دشمنان انقلاب اسلامی را حرکت سنگینی دانست که آمریکایی‌ها در کشورهای همسایه آغاز کرده‌اند که آنها از ما فاصله بگیرند و تصریح کرد: این روزها شاهدیم که برخی از آثار این حرکت بروز می‌کند.